בית » נקודות עניין » חבל זלצבורג

חבל זלצבורג – אטרקציות ומידע למטייל | Salzburg

חבל זלצבורג נקרא גם זלצבורגרלנד (מדינת זלצבורג). הוא נמצא בצפון אוסטריה, וגובל בחבל קרינתיה מדרום, חבל טירול מכיווןדרום-מערב, חבל סטיריה ממזרח ומחוז בואריה בגרמניה מצפון. העיר המרכזית של חבל זה היא, כמובן, העיר זלצבורג.

חבל זלצבורג / גוגל מאפס

אזור האגמים המכונה זלצקמרגוט גם נמצא בחלקו בחבל זלצבורג, וחלק נכבד מהאטרקציות הפופולאריות ביותר באוסטריה גם הן ממוקמות בשטחי חבל זה. רוב החבל מציע נוף הררי בזכות הרי האלפים,אך חלקו הצפוני הוא מישורי.

איך הכי כדאי להגיע לחבל זלצבורג?

תוכלו להגיע לחבל זלצבורג מישראל באמצעות טיסה למינכן, לוינה או בטיסה ישירה לשדה התעופה בעיר זלצבורג, בירת החבל.

כמה זמן מומלץ להקדיש לטיול בחבל זלצבורג?

אל תתנו לשטחו הקטן של החבל להטעות אתכם – חבל זלצבורג מציע שפע ומגוון עצום של פעילויות, חוויות, נופים וטבע מרהיב שימלא לכם בקלות גם טיול של שבועיים. לעיר זלצבורג עצמה מומלץ להקדיש לפחות יום אחד. וכל השאר תלוי בכם – אנחנו ממליצים על טיול כוכב של בין 7 ימים ל-10 ימים.

איפה כדאי ללון בחבל זלצבורג?

מעבר לעיר זלצבורג עצמה, בה תוכלו ללון ולבקר באטרקציות בסביבתה, רבים מהמטיילים נוהגים ללון באחת מהנקודות האלה:

צל אם זה, פלכאו, באד גסטיין, וואגריין.

>> למגוון הצעות לדירות וצימרים להזמנה עצמאית בחבל זלצבורג לחצו כאן…

 

העיר זלצבורג

מגדלי זלצבורג
מגדלי זלצבורג

העיר זלצבורג, בירת החבל, שוכנת בקצהו הצפוני, על גבול גרמניה. העיר יושבת על נהר הזלצך, ותוכלו לצאת להפלגה יפה של כשלושת-רבעי שעה במימיו. זוהי העיר השנייה בגודלה במדינה, והיא מפורסמת מאוד בתחום המוזיקה, לכן לא בכדי תמצאו את לשכת התיירות שלה בכיכר מוצארט, בה מתנשא פסלו של המלחין. אפשר לבקר גם בביתו של מוצארט בו מוצגים כלי הנגינה שלו, וביולי-אוגוסט מתקיים בעיר פסטיבל זלצבורג הידוע.

> לרכישת כרטיסים לביקור לילי בבית מוצארט…

אחת האטרקציות העיקריות היא מצודת Festung Hohensalzburg המתנשאת מעל לעיר, שאליה ניתן לעלות ברכבל. אם הספיק לכם מרכבלים, ואתם מעדיפים לעלות לתצפית אחרת על העיר ברכב שלכם ולא ברכבל, סעו מזרחה ל- Gaisberg.

תוכלו לבקר גם בארמון Hellbrunn שבו נערכים סיורים מודרכים של כשעה, בהם מובטח לכם שתירטבו במשחקי המים המיוחדים של הארמון שהילדים מאוד אוהבים, ותוכלו לסייר גם בגנים שסביבו. גנים נוספים בעיר שחבל לפספס הם גני מיראבל (Mirabell), שלצדם נמצא ה"מוצרטאום" בו תזכו אולי לראות מופע מוזיקאלי. סיירו להנאתכם בעיר העתיקה, במדרחוב, בכיכר השוק הישן ולאורך הנהר.

הקדישו כמה שעות, עדיף ביום גשם, למוזיאון הטבע (Haus der Natur) המגוון של העיר, חמש קומות עמוסות בתצוגות והפעלות, ומיצג יפה על החלל. שווה לבקר גם במוזיאון האומנות המודרנית, בעיקר בגלל התצפית היפה מהמסעדה למעלה, ויש בעיר גם מוזיאון צעצועים (Spielzeugmuseum) שיכול להיות גיחה נחמדה עבור הילדים.

בזלצבורג שוכנת אחת הכנסיות הגדולות באוסטריה, בכיכר Dome, וגם כנסיה פרנציסקנית וכנסיית סנט פטר. בעיר נערכים סיורים מוזיקאליים על פי עלילת המחזר "צלילי המוזיקה", שכוללים חלק מהאתרים הנ"ל, ובתיאטרון העיר תוכלו לחזות ביצירות מוזיקליות שונות, כגון חליל הקסם, נישואי פיגארו וכו'.

>> להזמנת כרטיסים אונליין לסיור אוטובוס במרכז זלצבורג לחצו כאן…

 

קישור לרכישת כרטיס זלצבורגלנד

 

למי שמתעניין בבירה ובתהליך ייצורה, מומלץ לגשת ל"עולם הבירה" במבשלת Stiegl. משפחות עם ילדים יכולות לבקר בגן החיות בעיר. עוד נקודת עניין היא המוזיאון הפתוח שממחיש היטב כיצד התנהלו החיים בימי קדם.

גם בזלצבורג לא מומלץ להסתובב יותר מדי עם הרכב. ליד גן החיות, למשל, יש חניה בחינם, ויש גם חניון גדול במרכז העיר העתיקה (Altstadt) שמיקומו נוח אך הוא יקר.

 

נקודות עניין חשובות בחבל זלצבורג 

 

מפלי קרימל, זלצבורג
מבט על מפלי קרימל מלמטה

מפלי קרימל (Wasserfaelle Krimml) הם המפלים הגבוהים באירופה, גובהם מתקרב ל-400 מטר והם ניתכים מטה בשלוש מדרגות. כדי להגיע לאתר תצטרכו לנסוע דרך פיתולים, עליות ומנהרות, ואז לחנות בחניה של המקום ממנו אפשר לטפס בדרך תלולה למפל העליון (מסלול של כשעה ורבע). אם אתם לא רוצים ללכת ברגל, הפארק מציע הסעות לשלוש התחנות של המפל, ואז אפשר לרדת חזרה ברגל. בכניסה תמצאו שלט עם הפרטים על המסלול, ולפיו תוכלו להחליט עד לאן ברצונכם לעלות. כדאי לכם להיכנס גם לפארק "עולם המים" (Wasser Wunderwelt) שיש בו מגוון תחנות עם הפעלות בנושא מים וגם סרטון יפה בנושא. הביקור במפלים נחשב מבחינת רבים לאחד משיאי הטיול, אל תוותרו על אתר מרהיב זה.

כביש ההר גרוסגלוקנר (Grossglockner) הוא עוד אטרקציה שאסור לפספס, נסיעת הנוף היפה ביותר באוסטריה ואולי באלפים בכלל. זהו כביש אגרה של 48 ק"מ, שחוצה את רכס גלוקנר, ולוקח אתכם דרך כפרים, פסגות מושלגות וקרחונים. ישנן 11 נקודות עצירה/תצפית לאורך הכביש, הגבוהה ביניהן היא Edelweiss-Spitze. לאורך הכביש יש עוד הרבה אטרקציות, כמו מגרשי משחקים, מסלולי הליכה, מוזיאון טבע אלפיני בנקודה 3 ועוד. העצירה המרכזית היא בנקודה האחרונה בכביש -11, מרכז המבקרים שלו שנקרא Kaiser Franz Josef Hohe, ויש בו תצוגה יפה בנושא, תצפית על הקרחון, ואפשרות לעשות סיור מודרך על הקרחון. הירידה לקרחון נעשית ברכבל ואז ממשיכים בשביל תלול וארוך, הדרך קשה ולא נוחה אך אל תוותרו על חוויה עוצמתית זו.

 

גרוסגלוקנר אוסטריה
נוף בגרוסגלוקנר

"קן הנשרים" (Kehlstein Haus), שהיה מעון נופש של היטלר, נמצא אמנם כבר בשטחה של גרמניה, אך ממש על גבול חבל זלצבורג, והדרך היפיפייה אליו מצדיקה בהחלט ביקור במקום היסטורי זה בעיקר בשל הנוף המרהיב ממרומי פסגתו (1830 מטר). יש לנסוע לעיירה שנקראת Kehlsteinhaus, ממנה תוכלו לעלות באוטובוסים לאתר שבראש ההר. המיקום מדהים וניתן לקחת סיור מודרך במקום.

נקיק ליכטנשטיין (Liechtenstein Klamm) הוא ערוץ אלפיני מקסים שבתוכו מסלול הליכה קל, רצוף גשרוני עץ ונקבות, שאורך שעה או פחות. אם אתם לא מעוניינים ללכת ברגל, תוכלו לעלות לחניון הגבוה יותר. גם אם יורד מעט גשם ניתן לעשות מסלול זה הודות לנקבות המקורות הרבות שלאורכו.

 

תכנון מסלול

 

באד הופגשטיין (שנקראת גם Alpentherme) היא עיירת מרפא שבה מרחצאות חמים. נחמד לבוא לכאן עם ילדים כי יש מגוון בריכות שמתאימות להם, וכל מיני מתקנים, ואפילו אולם קולנוע במים על אבובים (הסרט מדובב בגרמנית!), כל זאת על רקע נוף אלפים יפיפה (הביקור מתאים מאוד לימים גשומים). החניה עולה כסף (מדחנים), אך תוכלו לקבל החזר על החנייה אם יש לכם כרטיס זלצבורג. באד גסטיין Bad Gastein היא עיירת סקי עם עבר יוקרתי ומפל מרשים החוצה את העיירה הקיסרית.

פארק Aqua-Dome ב-Langelfeld הוא עוד פארק מים נהדר שנבנה על מעיינות חמים, הוא דומה לבאד הופגשטיין, יש שיגידו שאף מוצלח ממנו, ובטוח פחות עמוס. יש בו זרמי מים שונים, מגלשות, בריכות, והכול עם קירות שקופים כך שמרגישים ממש בתוך הטבע.

 

צל-אם-זה, Zell am see
העיירה הציורית צל-אם-זה

צל-אם-זה (Zell am See) היא עיירת קיט על גדות אגם Ziller שמציעה כל מיני הפעלות. מלבד פעילות סביב האגם (רחצה ושיט בקיץ, החלקה בחורף), יש גם המון רכבלים מסביב שעולים לכל מיני פסגות, מהן נפרסים שלל מסלולי הליכה לאוהבי הטבע שביניכם. למי שבאזור שווה להתעניין מה כלול בכרטיס מחוז Ziller. פה נמצא בנוסף אתר הסקי הידוע Mayrhofen שמציע גם פעילויות קיץ כמו מסלולי הליכה, טיפוס, אופניים ועוד למי שמעוניין…

בשנים האחרונות העיירה הפכה להיות חביבת עשירי נסיכויות המפרץ וכל המסעדות מציעות תפריטים בערבית, אוכל "חלל" (הכשרות המוסלמית)

רכבל לקרחון קפרון Kaprun
רכבל לקרחון קפרון

קרחון קפרון (Kitzsteinhorn) הוא אתר סקי אפילו בקיץ, שממוקם קצת אחרי העיירה קפרון. לידו ישנו מסלול הליכה קסום בתוך נקיק שנקרא  Sigmund Thun Klamm Kaprun. מסלול על גשרי עץ מעל נחל סוער שזורם בין קירות אבן גבוהים. הזרימה חזקה מאוד ומרשימה, המסלול די קצר, אך ניתן להמשיך עד לאגם שבהמשך השביל. הליכה קלה ויפה, וכשהנחל נפתח אפשר לרדת למים לשכשוך מקפיא.

טירת רוזנברג (Rosenburg) היא טירה שעליה נבנה ארמון, שמציג בתוכו אוסף של אומנות וממצאים היסטוריים. מלבד ביקור במבנה המרשים ובתערוכה שבתוכו, מתקיים במקום מופע של עופות דורסים מידי יום, ובימי ראשון הראשונים בחודש יש גם מופע סוסים.

פלאכאו (Flachau) היא היעד המרכזי באזור הגלישה סקי אמדה שסמוך לזלצבורג, אם אתם בענייני סקי, או סתם מחפשים מיקום טוב ללינה. יש בה מגוון של אפשרויות, מסלולים, לינה, מסעדות ומקומות בילוי.

סמוך לפלכאו נמצא את מרחצאות אמדה שפתוחים עד 10 כל ערב ויש בהם גם איזור לילדים וגם אזור מוגבל רק לבוגרים.

פארק פנטזיאנה (Fantasiana Strasswalchen Amusement Park), כ-30 ק"מ צפון מזרח מהעיר זלצבורג, הוא פארק שעשועים עם כל מיני רכבות הרים, קרונות חמודים, סירות למיניהן, גלגל ענק, מכוניות מתנגשות, מופעים ועוד. מתאים לחצי יום וחינם לילדים מתחת לגובה 90 ס"מ

 

כרטיס זלצבורגלנד – כרטיס ההנחות של חבל זלצבורג

פארק החבלים וולדבד – אניף קלטר שנמצא באניף ע"י זלצבורג ייתן מענה למי מכם שמחפשים אתגרים בגבהים, למרות שתהיו מאובטחים היטב זה עלול להיות קצת מפחיד…

מערת הקרח הענקית Eisriesenwelt מערת הקרח הענקית נמצאת ע"י וורפן Werfen ולאחר 2 קטעי טיפוס נוח ( כ-20 דקות כל קטע) וביניהם עליה ברכבל קצר, מגיעים למערה קפואה בה צועדים בסיור מודרך של כשעה, בין נטיפי קרח ועוד והעיקר….הרבה מדרגות.

מצודת Hohenwerfen מעל העיירה Werfen היא מצודה מרשימה ביותר, בנויה על צוק, עם נוף משגע על עמק הזלצאך. מומלץ לעלות במעלית ואז לרדת ברגל, ולמעלה תוכלו לחזות במופעי בזים ולהיכנס למוזיאון הבזים. ממנה תוכלו להמשיך למפלי גולינג(Gollinger Wasserfall), ולעשות מסלול הליכה של כחצי שעה, ויש גשר תלוי יפה מעל המפל.

מידע רלוונטי נוסף שאולי יעניין אותך:

Subscribe
Notify of

23 תגובות:
Inline Feedbacks
View all comments
23
0
Would love your thoughts, please comment.x