בית » חבל טירול: מידע ואטרקציות

חבל טירול | Tirol

 

הרי הטירול או האלפים האוסטרים הם בין האזורים המבוקשים בקרב תיירים המגיעים לאוסטריה.

מפת חבל טירול / גוגל מאפס

הר טירול משתרע גם לתוך שטחה של איטליה השכנה, וגובל בשווייץ, ליכטנשטיין וגרמניה.

יש באיזור הטירול 640 פסגות שמתנשאות לגובה של יותר מ-3,000 מ'! החלק המרכזי בהרי הטירול הוא חבל טירול של אוסטריה. אתם יכולים להיות בטוחים שגם אם לא תכננתם לעומק את המסלול בחבל טירול, להיכן שתגיעו כאן מובטחת לכם הנאה, וקסם הנוף ילווה אתכם בכל מקום.

בטירול הדגש הוא על הנוף הפראי, יש כאן קצת פחות אטרקציות לילדים לעומת חבל זלצבורג, ומרחקי הנסיעה מעט גדולים יותר. החבל נחשב השלישי בגודלו באוסטריה, ובירתו היא העיר אינסברוק, למרות שרוב נופי הטבע של חבל טירול נמצאים בתוך שמורת הטבע טאורן.
אתם מוזמנים להיעזר, עוד מהארץ, בשירותים של תכנון מסלול שאנחנו מציעים.

טיפ: משמעות המילה טל TAL באוסטרית היא עמק ועל כן אפשר להניח שבכל עמק שם העיירה המרכזית הוא שם העמק.

להסבר על איך מחלקים את אוסטריה לחבלי ארץ ואזורי טיול…

 

איך הכי כדאי להגיע לחבל טירול

תלוי איפה תרצו ללון בטירול וגם מאיפה תרצו להתחיל את הטיול שלכם. קחו בחשבון שרוב התיירים במילא שוכרים רכב במהלך השהות שלהם באוסטריה, על מנת להתנייד בנוחות. לכן, רוב התיירים מעדיפים לקחת טיסה לוינה וממנה לשכור רכב. בעונת הסקי מתארגנות טיסות ישירות מהארץ לאינסברוק, עיר הבירה של החבל. כמו כן תוכלו להגיע בטיסה למינכן או לציריך ומשם להגיע ברכב שכור.

 

איפה כדאי ללון בחבל טירול

רוב המטיילים מעדיפים לבחור בין שני סגנונות לינה עיקריים: אם אתם רוצים טיול שקט ורגוע בחיק הטבע – תוכלו לבחור מקום לינה הנמצא בלב עמק יפה וקסום, וממנו לצאת לטיולים ברחבי העמק והחבל, אם אתם מעדיפים טיול עמוס בפעילויות, ביקור בהרבה מקומות בכל יום – עדיף לבחור מקום לינה קרוב לכביש ראשי שממנו יהיה לכם קל לצאת לחקור את כל האטרקציות הנפלאות שחבל טירול מציע.

קחו בחשבון שבאזורים מסויימים תוכלו לקבל ממקום הלינה שלכם גם כרטיס הנחות התקף לאטרקציות רבות באותו אזור – כך שזה יתרון 😊.

המקומות המרכזיים ללינה בחבל טירול :

אינסברוק (Innsbruck) – בירת חבל טירול

זיפלד (Seefeld)

מאיירהופן (Mayerhofen)

עמק שטובאי – העיירות מידרס (Mieders) / נוישטיפט (Neustift im Stubaital) –

עמק צילר (צילרטל) – אודרנס (Uderns)

עמק אוץ – אומהאוזן (Umhausen)

למגוון הצעות לדירות וצימרים להזמנה עצמאית בטירול לחצו כאן או כאן לחיפוש חופשי.

 

כמה זמן כדאי להקדיש לטיול בחבל טירול?

חבל טירול יכול לספק מספיק נופים ופעילויות לחופשה שלמה, ורבים מהמתטיילים מעדיפים להתמקד, ולהקדיש לו את כל משך הטיול שלהם באוסטריה. קחו בחשבון גם את מרחקי הנסיעה בין אתר לאתר ןהכניסו אותם לתכנון המסלול.

 

קישור למפת אוסטריה בעברית

חבל טירול: אטרקציות מרכזיות

 

הרים מתנשאים מעל אינסברוק
הרים מתנשאים מעל אינסברוק

בחבל טירול, כאמור, יש המון מה לעשות ולראות. אינסברוק (Innsbruck) היא בירת חבל אלפיני מפורסם זה, והיא ממוקמת על נהר ה-Inn. היא יושבת על צומת דרכים חשובה ומרכזית בין מזרח למערב אוסטריה, וגם בין בוואריה לצפון איטליה. הייחודיות שלה היא בהיותה העיר האירופאית הגדולה היחידה שממוקמת ממש בלב האלפים, בנופים עוצרי-נשימה. בחורף היא מרכז סקי סואן ובקיץ עיירת קיט ומרכז של נופש פעיל. גם לעיר עצמה יש כרטיס הנחות משלה, כפי שבטח ניחשתם (כרטיס אינסברוק).

שווה לבקר בעיר העתיקה, ב-Goldenes Dachl, מבנה מעניין מהמאה ה-16, לעלות לתצפית מה-Stadtturm (מגדל העיר), לפקוד את ארמון הופבורג (Hofburg), את מונומנט St. Anne, את ה-Silberne Kapelle ואת שער הניצחון (שכולם סמוכים זה לזה). אל תוותרו גם על הפנורמה –Rundgemalde, ציור קיר גדול ומפורסם שנכנסים אליו ומקבלים תחושת תלת מימד, כשמבחינת מוזיאונים מומלץ לבקר במוזיאון לאמנות עממית. תוכלו לנסוע עם הרכב, או ברכבל, לנקודת תצפית מעל העיר שנקראת Hungenburg. יש לידה גן שמציג את החיות והצמחים של אזור זה. אפשר לעלות עוד ברכבל עד Hafelekar, נקודה בגובה של יותר מ-2300 מ'. גשו גם אל גן החיות שמתמחה במינים בסכנת הכחדה (Alpenzoo), ותוכלו לראות את הטיפול המסור לו זוכות החיות בגן זה. טיפ אחרון לפני היציאה מהעיר- כדאי לשאול בלשכת התיירות על נסיעות נוף יפות ומומלצות באזור כי יש הרבה כאלה. ניתן למשל לנסוע מעט דומה אל גשר אירופה (Europabrucke), הגשר השני בגובהו באירופה, כשהאמיצים שבכם יוכלו לזנק ממנו בקפיצת באנג'י.

קיצבהיל. מאתרי הסקי המרכזיים של חבל טירול
קיצבהיל. מאתרי הסקי המרכזיים של חבל טירול

 

פארק הדינוזאורים Triassic Park
פארק הדינוזאורים Triassic Park

קיצבוהל Kitzbühel שבמזרח חבל טירול היא עיירת סקי מפורסמת ששווה לבקר בה גם אם אינכם מעוניינים כלל בסקי.

זו עיירה עם יופי קלאסי של ימי הביניים, נוף הרים ציורי, רחובות הומים עם מסעדות וחנויות וגם חיי לילה תוססים.

בינואר נערכות כאן חלק מהתחרויות הקשות ביותר של אליפות העולם בסקי, ואז לובשת העיירה חג ואווירת פסטיבל מורגשת בכול. במרכז "אקוורנה" בעיר תוכלו לבלות בסאונה, בריכות, חמאם וכו'. בעיירה יש אגם יפה, וסמוך אליה עוד אגם שנקרא Schwarzsee. תוכלו לצאת לטיולי שלג ברגל, על סוסים או על מזחלות.

בקרבת קיצבוהל יש פארק צבאים שמתאים לכל הגילאים (Wildpark Aurach) וגם פארק דינוזאורים מעניין (Triassic Park). מי שמטייל באזור זה יכול לקנות את "כרטיס הקיץ של האלפים של קיצבהיל" (כרטיס KASC).

 

 

אזור SkiWelt הוא מרחב סקי ענקי באזור קיצבוהל שמאחד בעצם אתרי סקי של כמה כפרים סביבו, שכולם באזורים Wilden Kaiser ו-Brixental (הכפרים Going,  Ellmau, Scheffau,  Söll).

בקיץ הוא הופך לאזור תיירות מצוין למי שמחפש נופש פעיל, ולמשפחות עם ילדים. יש בו שישה "עולמות הרפתקאות" בהרים, שאל כל אחד מהם מטפסים ברכבל (כל הרכבלים כלולים בכרטיס KASC, וגם בכרטיס של אזור סקיוולט עצמו שנקרא SkiWelt Wilder Kaiser):

      • פארק "המים המכושפים" (Hexen Wasser) – פארק שמכיל 30 מתקנים בנושא מים שפזורים על הדרך לאורך הנחל, שמתחילה ברכבל ומגיעה לפונדק Stocklalm.

        פארק זה מתאים לילדים קטנים, בני עשר ומטה. באמצע הרכבל יש תחנה שנקראת Gondelbahn Hochsoll, ומתחיל בה מסלול רגליים יחפות שהוא הארוך ביותר באוסטריה. הולכים יחפים על מגוון מצעי הליכה, דרך כל מיני שעשועי מים, כשנושא המכשפות מלווה אתכם כל הזמן. תמצאו שם מקומות רבים לנוח על ספסלים שמשקיפים על הנוף המקסים כשילדיכם יהיו עסוקים בהפעלות המים המגוונות. בחלק מהימים יש פעילויות מיוחדות כמו הכנת לחם, גבינות, קמח, שעוני שמש ועוד.

        אחרי הביקור בפארק מומלץ להמשיך ברכבל לפסגת Hohe Salve, עליה מפורט בנקודה הבאה.

      • Hohe Salve היא הפסגה הכי גבוהה אליה ניתן לעלות בסקיוולט, 1,830 מ', ואחת היפות באלפים. צריך לשלב שניים או שלושה רכבלים כדי להגיע אליה (תלוי מאיפה באים), ויש סביבה מסלול הליכה קצר שנקרא "פנורמת פסגות" ומשקיף על נוף משגע של כשבעים פסגות שמתרוממות מעל 3,000 מטר. יש גם כנסייה ופארק שעשועים שמתאים לקטנטנים.
      • פארק שעשועים "עולם הקיסר" (Kaiserwelt) – ממוקם בתחנה העליונה של הרכבל שיוצא מ-Scheffau ל-Brandstadl, בגובה 1650 מטר. יש כאן מגוון מתקני עץ כמו בתים קטנים, נדנדות, מסלולי טיפוס וגם מסלולים מעגליים קצרים לילדים ומשפחותיהם, שגם לאורכם יש מתקנים נוספים.
      • אגם פילזאל הקסום (Zauberhafter Filzalmsee) – הפארק ממוקם ליד אגם יפיפה, שמגיעים אליו ברכבל שנקרא Hochbrixen. רוב המתקנים בו הם בנושא מים, יש בריכות קטנות של מים ושל בוץ, מגרש חול, שבילי אתגר, בתים על עצים, שביל רגליים יחפות ועוד.
      • פארק תגליות Alpinolino – הפארק נמצא ליד תחנת הרכבל העליונה של רכבל Alpenrosenbahn היוצא מ-Westendorf, ומסוף הרכבל יוביל אתכם "אלק החכם" דרך 12 תחנות בהן תצטרכו להשתמש בחושים כדי לפתור חידות, לחקור ולגלות דברים. בין התחנות יש מתקני משחק כיפיים, וכמובן נוף מרהיב.
      • עולם הקסם של אלמי Ellmi´s Zauberwelt, – מגיעים לפארק זה ברכבל מאלמאו, הוא נמצא ליד התחנה העליונה, וכאן תפגשו את אלמי, שהיא צפרדע קוסמת. כל המתקנים מפוזרים בנוף היפה והם בנושא אגדות, יש גם
      • שביל טיול ומגדל תצפית.

 

 

אגם אכנזי Achensee
נוף באגם Achensee

 

אגם אכן או אכנזה (Achensee), שמכונה "הפיורד של האלפים", הוא הגדול ביותר מבין אגמי חבל טירול. רוצים לנסות לעוף? תוכלו לגלוש בו ב- Airrofan (גלשן ל-4 שיורד על כבל במהירות 85 קמ"ש) ממרום פסגת ה- Gschöllkopf, שמתנשאת לגובה של מעל 2,000 מטר. אפשר גם לשוט מפרטיסאו Pertisau לאורך האגם וחזרה ולהתרווח על סיפון הספינה עם כוס יין או בירה.

לאזור אימסט-גורגלטל, ממערב לאינסברוק, יש כאמור כרטיס אטרקציות משלו (כרטיס אימסט). ליד אימסט תוכלו לגלוש במגלשות אלפיניות מצוינות שנקראות Alpine Coaster Imst: עולים ברכבל ואז גולשים במסלול של 3.5 ק"מ בתוך יער ירוק ושופע. בחניה למטה תוכלו למצוא גם אגם קטן וכמה מסלולי הליכה. באזור אימסט נמצא גם כביש kaunertal, כביש אגרה נופי עם תחנות שונות, שבסופו יש קרחון ומנהרת קרח. בבקרים מתקיימים סיורים מודרכים על הקרחון.

הצוגשפיצה (Zugspitze) הוא ההר הגבוה ביותר בגרמניה והוא נמצא ממש על גבול אוסטריה-גרמניה באזור אימסט, קרוב לאינסברוק. התענוג של העלייה לפסגה בכלל לא זול אבל הוא שווה כל יורו, תקבלו את אחת מנקודות התצפית היפות באירופה, רואים ביום יפה ממש עד איטליה ושווייץ. הרכבל עולה תוך 10 דקות כ-3,000 מטר מבחינת גובה, ולמעלה תוכלו להסתובב בנוף המשגע וגם לבקר במוזיאון. חשוב להתלבש חם! גם כשלמטה קיץ למעלה הטמפרטורה קרובה לאפס. העיר הסמוכה בצד הגרמני היא גרמיש (Garmisch) ובה

מראות חורף בזיפלד
מראות חורף בזיפלד

יש מתקנים מרשימים של אליפויות סקי. לרכבל העולה מעלה ניתן להגיע ברכב או בנסיעת רכבת יפה, תקפידו לעלות רק ביום בהיר ויפה!

מכרות הכסף שוואץ Schwazer Silberbergwerk נחשבים לגדולים ביותר מסוגם מתקופת ימי הביניים. תעלות באורך של כ-500 ק"מ מתחת לפני האדמה, שתוכלו לעשות בהן סיור מרתק. הטמפרטורה במכרה 12 מעלות אז התכוננו בהתאם.

לאזור זיפלד (Seefeld) מגיעים בכביש תלול, שאם נתקעת בו מכונית איטית מתחילה כל התנועה לזחול, אך לפחות הנופים סביב מהממים: העמקים מרהיבים וסביבם הרים וכפרים. זיפלד עצמה משגעת אף היא, מלאה בפרחים צבעוניים ובעלת מרכז חמוד להפליא. ליד זיפלד נמצא נקיק לאוטאש (Leutasch Klamm), שהוא אתר טבע מרשים על גבול גרמניה ואוסטריה. יש בו מסלולי הליכה שונים וכולם בחינם (רק החניה עולה כסף). המסלול עובר כולו על גשרי מתכת שתלויים גבוה מעל הנהר הגועש. הטיול אינו בתוך הנקיק אלא מעליו, ולאורכו הפעלות קטנות בנושא מים ואיכות הסביבה. אפשר לבחור במסלול ארוך עד למיטנוולד שבגרמניה ולחזור דרך היער, או לעשות הלוך-חזור על הגשרים (האפשרות בה בוחרים רוב התיירים, אם כי בבוקר המאוחר כבר קשה קצת ללכת נגד זרם האנשים הנגדי).

 

 

 

עולם הקריסטל של סברובסקי Kristallwelten Swarovski שב-Wattens הוא חוויה ייחודית שלרוב כיפית גם לילדים. במקום מוקרנים סרטים ומוצגים אפקטים של מראות, זכוכיות וקריסטלים, חוויה ממש פסיכודאלית לכל החושים. יש כמובן גם חנות ענקית, ובחוץ גן קטן עם מתקנים לילדים. זוהי פעילות קלאסית ליום גשום.

טיפ: כניסה למוזיאון האמנות של סברובסקי עולה כסף אבל גם לצורך כניסה לחנות יש צורך להצטייד בכרטיס חינם שרק איתו ניתן להיכנס לחנות

> לרכישת כרטיסים לעולם הקריסטל של סברובסקי…

מוזיאון הקריסטל סברובסקי. אופציה מצוינת ליום גשום
מוזיאון הקריסטל סברובסקי. אופציה מצוינת ליום גשום

מפלי שטויבן StuibenFall הם הגבוהים ביותר בטירול, הם נופלים בשתי מדרגות ענק ברוב הוד ופאר. יש מסלול הליכה שמתחיל ליד אומהסן ועולה עד המסעדה (ואולי עדיף לעשותו הפוך – בירידה). מי שלא רוצה ללכת הרבה יכול לבוא לנקודת היציאה התחתונה שליד אומהסן, וממנה לעלות רק לתצפית הראשונה, שהיא ממילא התצפית הכי "שווה" שרואים ממנה הכי הרבה מהמפל.

סנט אנטון (St. Anton) שבמזרח חבל טירול היא עיירת סקי מפורסמת, נחשבת לאחד מאתרי הסקי הטובים באירופה, ושוררת בה אווירה בינלאומית תוססת. אפילו אם תגיעו בתחילת עונת הקיץ (מאי) תוכלו עוד לעשות סקי בקרבתה, ויש כמובן גם מסלולים והדרכות לילדים ואפילו לפעוטות. ב-Nasserein יש מסוע להורים עם תינוקות, זה אחד המקומות הכי טובים להיות בו כשבאים עם ילדים. תוכלו לפגוש בסנט אנטון גולשים מכל העולם, מסעדות שמגישות אוכל מכל סוג שתרצו, ופאבים שפותחים דלתותיהם אחר הצהריים וחוגגים אל תוך הלילה בכל יום בשבוע. יש בעיירה גם בריכת שחייה ציבורית שמחוברת למגרשי ספורט שונים, סאונה ומסאז', ואף מוזיאון וקולנוע. יש סביבה קילומטרים רבים של שבילי טיול, רחבה של החלקה על קרח, טובוגאן ומצנחי רחיפה.

מצודת קופשטיין בטירול
מצודת קופשטיין

עמק שטובאי Stubai, כ-40 ק"מ דרומית מערבית לאינסברוק, מבטיח לכם נסיעה יפה אל קרחון ומפלים. לאורך כל הדרך, מהיפות בסביבת חבל טירול, תוכלו למצוא נחלים, נוף ירוק, שלג ובקתות כפריות.

חבל טירול משפוע בעמקים יפים המציעים מגוון פעילויות. למשל עמק אוץ, עמק צילר ועוד..

קופשטיין (Kufstein) ממוקמת ליד הכביש שמחבר בין אינסברוק לזלצבורג, וגם למינכן (לכן האזור שלה הוא מקום טוב ללינה וטיולי כוכב, אפילו לגיחות עד בוואריה). העיר עצמה יפה, זורם בה נהר ויש מצודה גדולה ומפעל זכוכית.

 

 

להלן עוד מספר פארקים בחבל טירול:

בפארק השעשועים "ארץ המשפחה" (Family land Pillersee) ישנם 40 מתקנים כגון טירות, טרמפולינות ענק, ספינת פיראטים, רכבת הרים, רפטינג, מתנפחים, פינת חיות וכו'. האזור מוקף בגנים.

Assling game Park הוא פארק בחלק המרכזי של חבל טירול, באזור  Erlebniswelt. מלבד החיות, שאת חלקן ניתן ללטף, יש בו גם יער עם פעילויות חינוכיות, מגלשות הרים ומגרשי משחקים.

בפארק Sommerrodelbahnt St. Johanner Bergbahnen שליד St Johann im Tirol שליד St Johann יש מתקני שעשועים לילדים, מסעדה, מזחלות על פסים (מגיל 7 ומעלה) ואגם בו ניתן לשחות.

פארק Murmliwasser על נהר Lausbach בעמק סרפוס-פיס-לדיס, כ-100 ק"מ מערבית לאינסברוק, מכיל מתקני שעשועים, מסעדה, תחנות של מגוון הרפתקאות כמו מגלשות, מצנחי מים, מפלים ועוד.

הבית ההפוך, Haus Stehtkopf, כ-20 דקות נסיעה מזרחה מאינסברוק, הוא מקום ממש מגניב, שמתאים גם לימים גשומים. הצילומים שתצלמו שם יהיו בטוח מיוחדים, ואם תהיו יצירתיים, תצאו בטוח במצב רוח מרומם!

פארק Area 47 כ-50 ק"מ מערבית לאינסברוק נמצא הפארק המדהים בלב הטבע הפראי לספורט אתגרי, כולל ראפטינג, מצנחי רחיפה, טיפוס, סנפלינג, מגלשות לאגם ועוד. האטרקציה המרכזית בפארק היא האגם הטבעי שבמרכזו, המוקף הרים ויערות. המתקנים השונים פזורים מסביב לאגם ולצדם אטרקציות אקסטרים נוספות כמו אומגה, קיר טיפוס ומסלול חבלים על הגובה.

כרטיסי ההטבות של חבל טירול

מבחינת כרטיסי הטבות, בטירול הכי קשה לבחור איזה כרטיס לקנות, כיוון שקיימים לא מעט כרטיסים שונים.

יש כרטיס קיץ לאזור קיצבהול, יש כרטיס לאזור אימסט-גורגלטל, כרטיס לעמק זילרטאל, כרטיס Lechtal, כרטיס Silvretta, כרטיס Stubai, כרטיס קיץ Gold Tiroler Oberland ועוד.

תאלצו להיכנס ללשכות התיירות ולהתייעץ מי מהם המתאים ביותר למסלולכם ולסוג האטרקציות שאתם אוהבים.

למגוון הצעות לדירות וצימרים להזמנה עצמאית בטירול לחצו כאן או כאן לחיפוש חופשי

האגם המרכזי ב-Area47 על רקע ההרים
האגם המרכזי ב-Area47 על רקע ההרים
קיר טיפוס ב-Area47
קיר טיפוס ב-Area47

 

מידע רלוונטי נוסף שאולי יעניין אותך:

Subscribe
Notify of

38 תגובות:
Inline Feedbacks
View all comments
38
0
Would love your thoughts, please comment.x