בית » טיפים למטייל

שלטי כיוון ביער אוסטרימידע וטיפים לטיול באוסטריה

ריכזנו למענכם טיפים ומידע שחשוב שיהיו בידיכם כשאתם מתחילים במלאכת התכנון של טיול לאוסטריה: מתי להגיע לאוסטריה, איך להגיע, תכנון אורך הטיול והמסלול ועוד.

מתי כדאי לטייל באוסטריה? באילו חודשים ועונות?

אם בוחנים את תנאי מזג אוויר באוסטריה, אפשר לטעון כי האביב והקיץ הן העונות המתאימות לטיול משפחתי באוסטריה.
כאשר מגיעים למדינה בין החודשים מאי לספטמבר (כולל) – נהנים מטמפרטורות נוחות באופן יחסי ומכך שרוב אתרי התיירות פתוחים.
בקצוות של תקופה זו – במאי, לקראת סוף ספטמבר ובאוקטובר – ניתן עדיין לטייל אך האתרים לא פתוחים, בעיקר אתרי הטבע. חלק מהאתרים נסגרים והטמפרטורות יורדות, כאשר יש לכך שני יתרונות: הראשון הוא שהתורים מתקצרים משמעותית. ההיבט השני הוא שבד בבד עם הירידה בכמות התיירים, יורדים גם המחירים.
בכל מקרה כמעט כל השנה פתוחים כל האתרים שאינם תחת כיפת השמיים – מרחצאות ופארקי מים מקורים, חנויות ובתי קפה, מוזיאונים ועוד. וכמובן שלאוהבי ספורט חורף, בחורף אתרי הסקי הומים שלג ואנשים…

עוד מידע חשוב בבחירת מועד טיול לאוסטריה:

  1. ביולי-אוגוסט עמוס בתיירים, אם כי העומס לרוב לא גורם לתורים או לצפיפות.
  2. למי שמתכנן לעשות סקי, העונה היא מדצמבר עד מרץ (בחודשים אלה כל המדינה הופכת מושלגת), אבל יש אתרים שפתוחים אפילו עד מאי. בחודשים אלה תוכלו להחליק על הקרח בכיכר המרכזית בוינה, ה- Ratharusplatz.
  3. קחו בחשבון שבפסח לא הכול נפתח עדיין וגם קריר למדי.
  4. רוב אוסטריה הררית, ולכן בחורף כמעט כולה מושלגת. בווינה, למשל, הטמפרטורה הממוצעת בינואר היא מעלה אחת בלבד!

לצפיה בממוצעי טמפרטורה ומשקעים בזלצבורג לחצו כאן…

טרק באלפים האוסטריים

מבחינת לבוש – אל תשכחו שאוסטריה היא מדינה שמנעד הטמפרטורות בה אדיר. הטמפרטורה יכולה להגיע לשלושים וחמש מעלות בקיץ, ולמינוס עשרים מעלות בחורף (הממוצע בקיץ הוא כ-20 מעלות ובחורף 0 מעלות). בתנאים האלה, ההמלצה הכי מועילה שניתן להעניק לכם היא פשוט להגיע עם מזוודה גדולה, בה תוכלו ללבוש פריטי לבוש מכל סוג, המתאימים לתנאי מזג אוויר שונים. השינויים במזג האוויר הם לעיתים מדי יום, כך שחשוב להתעדכן במזג האוויר הצפוי במועד הביקור שלכם במדינה, ובכל מקרה להביא בגדים לכל תרחיש. חשוב, בהמשך לכך, להחזיק בגדי החלפה ובגדי ים (למעט טיול לאוסטריה הנערך בחורף, כמובן).

טיסות לאוסטריה

למידע מפורט על טיסות לאוסטריה כנסו לעמוד הטיסות שלנו.

טיסות סדירות: ניתן לקחת טיסה ישירה מישראל לאוסטריה, לנמל התעופה של וינה, עם אל-על או Austria airlines (הטיסה אורכת קצת פחות מארבע שעות). אם אתם טסים עם Austria airlines הזמינו כרטיס מראש, מאחר וזה מוזיל את המחיר בצורה משמעותית (זו השיטה האירופאית, לפיה משתלם להיות מתוכנן).

הזמנת טיסות עצמאית

אל-על מציעה לרוב שלוש – ארבע טיסות לאוסטריה בשבוע (לא בסופי השבוע). תוכלו להוסיף טיסת המשך עם Austria airlines מווינה לאינסברוק, זלצבורג, קלגנפורט, גראץ או לינץ (תלוי איפה אתם מתכננים לטייל), אם כי לרוב כדאי פשוט להמשיך מוינה ברכב. ניתן גם לעלות על רכבת מהירה ישר משדה התעופה של וינה אל זלצבורג או עיר גדולה אחרת, אך לפעמים זה יקר יותר מטיסה. שימו לב שלמי שטס עם Austria airlines יש הנחות משמעותיות על אטרקציות שונות בווינה, כך שמומלץ לברר מראש מה מגיע ובאילו תנאים.

בדומה ליעדים אחרים בעולם, המחיר של טיסות לוינה הוא פונקציה של היצע וביקוש. אפשר למצוא גם טיסה סדירה לווינה בתקופות שאינן שיא העונה בעלות של כ-260 דולר (הלוך ושוב), בעוד שבתקופות העמוסות יותר צפו לסכומים גבוהים פי כמה. מטיילים רבים בוחרים להגיע לוינה, לעשות יומיים-שלושה בעיר עמוסת האטרקציות הזו ולאחר מכן להשכיר רכב ולהמשיך לכיוון זלצבורג, טירול וכד'. כך, גם מרוויחים גם את אתריה של וינה ואפשר גם לבקר בערים נוספות לאורך הדנובה בדרך דרום מערבה.

טיסות מוזלות: כמובן שיש גם טיסות שכר לאוסטריה, שנוטות להיות זולות ביחס לטיסות הסדירות. ארקיע מגיעה בתאריכים מסוימים לווינה, ובחלק מהשנה מפעילה ישראייר טיסות ישירות לאינסברוק, בעיקר בעונת הסקי, ביום מסוים בשבוע. כמו כן בקיץ יש גם טיסות שכר ישירות לזלצבורג.

טיסות ליעדים קרובים: למטיילים באזור זלצבורג או אינסברוק אפשרות טובה נוספת ומועדפת על נחיתה בוינה היא לנחות במינכן ומשם להמשיך ברכב לאוסטריה. הטיסות למינכן זולות יותר וגם השכרת הרכב זולה יותר, אך היזהרו מפקקי התנועה הגדולים סביב העיר. שדה התעופה במינכן נחשב לאחד מהגדולים באירופה ומגיעות אליו הרבה חברות תעופה בטיסה ישירה מישראל כגון: אל על, ארקיע, לופטנזה, ישראייר ועוד. אפשר למצוא טיסה סדירה למינכן בתקופות פחות עמוסות (הלוך ושוב) בעלות של כ-270 דולר. בדרך ממינכן לאוסטריה תוכלו לבקר באטרקציות מגניבות בשטח גרמניה, ראו המלצות ספציפיות בדף העוסק בשילוב הטיול עם מדינות שכנות.
למטיילים בוינה והסביבה, יש אפשרות זולה לטוס לברטיסלאבה, בירת סלובקיה, שנמצאת מרחק של פחות משעה מוינה ותאפשר לכם גם הצצה לעיר מקסימה וזולה.

> מידע, חיפוש והזמנת טיסות בממשק אונליין בעברית
> הזמנת טיסות אל-על ניתן לבצע ישירות מאתר החברה דרך כאן…

> טיסות משאר החברות המובילות אפשר להזמין עם שירות בעברית דרך
וואלה טורס…

מסלולי הליכה. חלק מרכזי בכל טיול לאוסטריה תכנון מסלול ואורך טיול לאוסטריה

מכיוון שאוסטריה מציעה כל כך הרבה לראות ולעשות, ראוי להקדיש לביקור בה את פרק הזמן הראוי. מומלץ לתכנן טיול לאוסטריה לפרק זמן של בין שבוע לשבועיים, עם אופציה לשילוב עם מדינות שכנות (ראו ב"שילוב הטיול עם מדינות שכנות"). אתם מוזמנים לקרוא על מסלול לדוגמא של 9 ימים שתכננו באוסטריה, וכן להיעזר במדריכי היעדים השונים הפזורים באתר. קחו בחשבון שכל תכנית שתעשו היא בסיס לשינויים, ושימרו על הגמישות. אין לדעת מתי יתחיל לרדת פתאום גשם, או איפה תרצו לשרוף כמה שעות נוספות.

גם הנסיעות באוסטריה ההררית אינן צפויות, לפעמים הן אורכות הרבה יותר זמן מהצפוי, או שמתעייפים מהן וצריכים מנוחה (ראו פרק על השכרת רכב ונהיגה באוסטריה). יש כל כך הרבה מה לעשות באוסטריה שלא תוכלו לראות הכול: חייבים לוותר על חלק, כשמומלץ להעדיף את אתרי החובה והאתרים שמדברים בעיקר אליכם ואף מתאימים למזג האוויר. לכן, בתחילת כל יום עדיף "לעשות חושבים" ולראות מה הכי מתאים. הכי חשוב תמיד לשמור תכניות מגירה לימים גשומים שיכולים לצוץ בכל עונות השנה: אתם ממש לא רוצים לשבת חסרי אונים בחדר המלון או הצימר שלכם, תוך שאתם מתבוננים בציפיה בחלון ומצפים שהסערה שזה עתה התחילה תיחלש..
חשוב לדעת: מזג האויר משתנה ושונה כל הזמן בין אזור לאזור גם במרחק 10 ק"מ. לכל עמק והר יש תחזית שונה. מומלץ לבדוק כל ערב מה מזג האויר הצפוי למחר והאם התכנון שלכם מתאים למזג האויר. טיפ: אל תהססו לבקש מבעל/ת הצימר או הקבלה במלון עזרה בנוגע למזג האויר הצפוי מחר באזור בו תכננתם לטייל.

תכנון מסלול

מה בכל זאת כדאי לתכנן? חשוב לבחור את האזורים בהם תטיילו ואת כפרים טובים ללינה בטיול כוכב. בחירת מיקומי מפתח ללינה, שקרובים לכל מה שמעניין אתכם, תשרת אתכם היטב. החדשות הטובות מהבחינה הזו הן שאוסטריה מציעה תשתית נוחה מאד לטיולי כוכב, כאשר בכל אזור ואזור מרחקי הנסיעה בין האטרקציות השונות קצרים – לרוב, עד שעתיים. רוב המשפחות מטיילות בחבלים טירול, זלצבורג ו/או קרינתיה, וחלקן משלבות בטיולן גם גיחה למדינה נוספת. בחבל טירול האזור של אינסברוק הוא מרכזי ביותר ויספק לכם גישה נוחה לכל החבל ואפילו לבוואריה וצפון איטליה. בזלצבורג האזור של פונגאו (כ- 70 ק"מ מדרום לזלצבורג) מתאים לטיול באזור האגמים, גרוסגלוקנר ועוד.

כרטיסי הנחות והטבות (Touristenkarten)

כאשר מחליטים על מסלול כללי לטיול, ניתן לדעת אילו כרטיסי הטבות כדאי לכם לרכוש. בעיקרון, לכל חבל או מחוז באוסטריה יש כרטיס משלו שמקנה הנחות או כניסות חינם למגוון אתרים ופעילויות הפזורים לאורכו – שימו לב שהכרטיסים מוגבלים תקפים למשך זמן שונה ומקנים הטבות שונות, כך שמומלץ לבחור בכרטיס המתאים למועדי הביקור באזור. מומלץ לסקור את רשימת האתרים וההטבות הנכללת בכרטיס ולראות אם אילו אתרים שייתכן שתבקרו בהם. במידה ופרק הזמן מתאים לטיול והאתרים מעניינים אתכם, רכישת הכרטיס תהיה משתלמת ותחסוך לכם סכום נכבד.

היתרון המרכזי הוא שהכרטיסים יחסכו לכם הרבה כסף אם תנצלו אותם נכונה, תלוי במסלול שבחרתם. את הכרטיסים ניתן לקבל בחינם אם לנים מספיק לילות במקומות מסוימים: לינה שכזו מומלצת בכל מקרה כאשר עורכים טיולי כוכב, מכיוון שהיא מונעת את הצורך לחפש בכל יום מקום אחר ואף עשויה להפחית את העלויות עבור כל לילה. את הכרטיסים שקונים ולא מקבלים, ניתן לקנות בלשכות תיירות. באתר זה תוכלו לקרוא על חלק מהכרטיסים הקיימים בפרקים על המחוזות הרלוונטיים.

טיפים נוספים (הדברים הקטנים שלא תמצאו בשום מקום אחר ואנחנו כאן כדי לספר לכם…)

  • הביאו אתכם כסף מזומן כי הרבה מקומות לא מקבלים אשראי. בערים התיירותיות ניתן לעתים להסתדר ללא מזומן, אך בעיירות הקטנות ובכפרים ("אוסטריה האמיתית") כסף מזומן הוא מצרך חובה.
    יש להצטייד בשטרות יורו עד 100 ערך נקוב. שטרות בערך גבוה יותר יתקבלו בחשדנות או יסורבו.
  • מים מינרלים פה הם לרוב מוגזים, ולא כל ישראלי רגיל לזה או אוהב את זה. אם תרצו מים בלי גז, תבדקו שהמילה "OHNE" מופיעה על הבקבוק. טיפ: איכות מי הברז באוסטריה היא גבוהה והטעם שלהם משובח לדעת מרבית המבקרים.
  • מחירי הסופרמרקט לרוב זולים יותר מאשר בארץ, אז נצלו זאת לחסכון בעלויות המזון בטיול – מה עוד שיש מקומות לפיקניקים בשפע.
  • מתגעגעים לפלאפל? רוצים לאכול בזול? טיול לאוסטריה מאפשר את זה. ישנה רשת אוסטרית בבעלות ישראלית שנקראת "משהו-משהו", יש בה גם סלטים, חומוס, פלאפל, שווארמה, שיפודי פרגיות וכל מה שאתם מכירים ואוהבים מהארץ.
  • ביולי-אוגוסט יש עומס תיירים, אז התכוננו לפקקי תנועה לא מעטים, הן עקב הרכבים הנמצאים בכבישים והן בגלל עבודות פיתוח ותשתית הנערכות באוסטריה באופן תדיר. תכננו את יומכם בהתאם. זכרו שאתם בטיול ולא במרתון.
  • בתקופות של עומס תיירות מומלץ להזמין מקום מראש לאטרקציות המרכזיות בהן זה אפשרי (למשל ארמון שונבורן המפורסם), זה יכול לחסוך לכם תורים של שעה עד שעתיים.
  • גם בשיא הקיץ יכולים להיות ימים רצופים של גשם זלעפות, במצב כזה הרבה מהאטרקציות נסגרות או אינן רלוונטיות. הכינו תמיד תכניות לימי גשם.

 

מידע רלוונטי נוסף שאולי יעניין אותך:

Subscribe
Notify of

91 תגובות:
Inline Feedbacks
View all comments
91
0
Would love your thoughts, please comment.x