בית » מידע נוסף לתכנון הטיול » מסלול טיול של 9 ימים באוסטריה

נדבר קצת על מסלולי טיול מומלצים לדוגמה

מומלץ לתכנן מסלול טיול של לפחות שבוע עד שבועיים, עם אופציה לשילוב עם מדינות שכנות (ראו הצעה למסלול טיול באוסטריה שמשלב מדינות שכנות). קחו בחשבון שכל תכנית שתעשו היא בסיס לשינויים, ושימרו על הגמישות. אין לדעת מתי יתחיל לרדת פתאום גשם, או איפה הילדים יתלהבו וירצו לשרוף כמה שעות נוספות. גם הנסיעות באוסטריה ההררית אינן צפויות, לפעמים הן אורכות הרבה יותר זמן מהצפוי, או שמתעייפים מהן וצריכים מנוחה. יש כל כך הרבה מה לעשות באוסטריה שלא תוכלו לראות הכול, חייבים לוותר על חלק, אבל בתחילת כל יום עדיף "לעשות חושבים" ולראות מה הכי מתאים. הכי חשוב תמיד לשמור תכניות מגירה לימים גשומים שיכולים לצוץ בכל עונות השנה.

מה בכל זאת כדאי לתכנן?

חשוב לבחור את האזורים בהם תטיילו ואת נקודות הלינה לטיולי הכוכב. בחירת מיקומי מפתח ללינה, שקרובים לכל מה שמעניין אתכם, תשרת אתכם היטב. כך תוכלו גם לדעת איזה כרטיסי הטבות כדאי לכם לרכוש (ראו פרק בנושא זה). רוב המשפחות מטיילות בחבלים טירול, זלצבורג ו/או קרינתיה, וחלקן משלבות בטיולן גם גיחה למדינה נוספת. בחבל טירול האזור של אינסברוק הוא מרכזי ביותר ויספק לכם גישה נוחה לכל החבל ואפילו לבוואריה וצפון איטליה. בזלצבורג האזור של צל-אם-זה מרכזי ומתאים ללינה וטיולי כוכב.

הרי האלפים באוסטריה
באוסטריה יש כל כך הרבה מה לעשות שקשה לבחור, אבל כל מסלול שתבחרו יהיה יפיפה ומעניין

מסלול לדוגמה של 9 ימים באוסטריה
(בנוי כשני טיולי כוכב, מקום לינה ראשון ליד צל-אם-זה ושני ליד זלצבורג)

יום 1: נלון סמוך לעיירה צל-אם-זה שמיקומה מרכזי למדי בחבל זלצבורג. את היום הראשון נתחיל מוקדם, ניסע למפלי קרימל (נסיעה של קצת פחות משעה), האתגריים בינינו יכולים לעלות ברגל למפל העליון, מי שלא מתחשק לו יוכל לעלות בהסעות ולרדת בהסעה/ברגל. לאחר מכן נבקר ב"עולם המים" שמול המפלים, שמתאים מאוד לילדים, ונאפשר להם כמה שעות של משחק.

גרוסגלוקנר, נסיעה בהרים האוסטריים
גרוסגלוקנר, נסיעה בהרים

יום 2: ביום השני פנינו לגרוסגלוקנר, צפו יום ארוך וחווייתי במיוחד. פוצחים בנסיעה של כחצי שעה עד ההגעה לכביש האגרה עצמו, שאורכו 48 ק"מ. לאורך הכביש יש תחנות שונות, וכדאי לתת לילדים להתאוורר בתחנות שהכי מתאימות להם (מוזיאון טבע בתחנה 3 במפת הפארק שתקבלו בכניסה, מגרשי משחקים, מרכז המבקרים פרנץ יוזף בתחנה 11 במפת השמורה…). ממרכז המבקרים נצא לטיול על הקרחון שכולל רכבל והליכה. מי שרוצה ונשאר לו כח יוכל להמשיך למפל ואולי גם אומגה בעיירה באד גשטיין או לסיים את היום במרחצאות באד הופגשטיין להירגעות במעינות החמים לפני החזרה למקום הלינה.

יום 3: נתחיל את הבוקר בנסיעה של 40 דקות לקניון ליכטנשטיין וטיול רגלי נעים של כשעה וחצי בקניון. ממנו נמשיך בנסיעה קצרה לוורפן, נבקר במצודה היפה של העיר, עולים אליה במעלית וניתן לחזות בה במופעי בזים ולרדת ברגל. משם יש הסעות למערת הקרח המרשימה אייסריזנוולט. זכרו להתלבש היטב לפני הכניסה למערות! למערה ולמי שיש ילדים קטנטנים עדיף לוותר על המערה, ולפנות במקום זה למפלי גולינג (20 דקות נסיעה) הסמוכים שליידם מסלול קצר ונעים.

זלצבורג, בירת מחוז זלצבורג
העיר זלצבורג

יום 4: ביום הרביעי נעשה סיור נינוח בעיירה צל-אם-זה עצמה. נבלה על האגם היפה שלה במגוון פעילויות מים, נעלה ברכבלים לפסגות שסביב ואולי נשלב מסלול הליכה יפה בטבע.

יום 5: יום באזור סקיוולט, במרחק כשעה ורבע נסיעה. נעלה ברכבלים לכמה מעולמות ההרפתקאות שסביב ונהנה מהנוף האלפיני ומשעשועי הילדים באתרים השונים.

יום 6: ביום הזה נעבור ללון בקירבת זלצבורג וננצל את המעבר לטיול בעיר זלצבורג עצמה. לאחר התמקמות במלון נצא לארמון הלברון, הביקור שם הוא סיור מודרך וזו דרך נפלאה להתחיל את היום עם הרבה צחוקים (אבל לא כשקר כי נרטבים!). לאחר הביקור והסיור בגנים, נשאיר את הרכב שם וניכנס לעיר בתחבורה ציבורית. אפשר לעשות הפלגה נחמדה על נהר הזלצך כדי לשבור לילדים את ההסתובבות בסמטאות, במבצרים ובמוזיאונים. אפשר לעלות ברכבל למצודה, ואם יורד גשם כנסו למוזיאון הטבע הענק ולמוזיאון הצעצועים בשביל הילדים.
כשתחזרו לרכב שבחניה של הלברון, תוכלו לסיים בגן החיות הסמוך להלברון.

העיירה האוסטרית הציורית הלשטאט
הלשטאט

יום 7: נתחיל את היום בנסיעה של כשעה ורבע להלשטאט, נקדיש כשעתיים לביקור בעיירונת הציורית, גם הילדים יהנו מהשיטוט ברחובותיה. לאחר מכן ננצל את היום לביקור באגמים שסביבה ובפארק החבלים בלוסר. בדרך חזרה למקום הלינה אפשר לעבור גם בסנט וולפגנג אם נשאר כוח.

יום 8: נתחיל את היום בהליין הסמוכה לזלצבורג ושם מבקרים במכרה המלח, סיור כייפי שיעיף את הילדים! לאחר מכן ממשיכים למגלשות האלפיניות של באד דורנברג, מגלשת הרים קלטנבליץ "Sommerrodelbahn "Keltenblitz, זה יום שממש מוקדש לקטנים שבחבורה.

יום 9: נסיים את טיולנו בהשלמת קניות באאוטלט של זלצבורג הסמוך לשדה התעופה ובהאנגר 7 של רד-בול עם תצוגת מכוניות המירוץ, מטוסים ועוד שמשמשים את רד בול לענפי הספורט אקסטרים שהם נותנים בהם חסות.

וינה, בירת אוסטריה
וינה

עזרו למבקרים אחרים מנסיוכנכם – שלחו אלינו את מסלול הביקור שלכם באוסטריה ונפרסם בצירוף שמכם!

 

 

 

 

 

 

 

מידע רלוונטי נוסף שאולי יעניין אותך:

Subscribe
Notify of

7 תגובות:
Inline Feedbacks
View all comments
7
0
Would love your thoughts, please comment.x