שבועיים טיול מהנה של זוג (שגם שומר מצוות)

בית » שבועיים טיול מהנה של זוג (שגם שומר מצוות)

שבועיים של טיולים ברחבי אוסטריה הקסומה

וואגריןObermoser
מריהפאר – Biohof Poinsitgut
זיפלד – Landhaus am Golfplatz

חזרנו זוג בני 50 מטיול של שבועיים באוסטריה המהממת.
אני מצרפת את כל מסלול הטיול שלנו כולל טיפים ועצות חשובות.
רכשנו את כרטיס זלצבורגלנד וניצלנו אותו כדלהלן היטב.

טסנו ביום שישי לוינה. נסענו לעיר עם הרכבת שמגיעה תוך 16 דקות (16 אירו כולל נסיעת המשך עם התחתית) – מהיר, זול ויעיל.
כזוג שומר מצוות לקחנו דירה טובה ב-taborstrasse 41 קרוב מאוד לבית חב"ד שם גם אכלנו 2 סעודות של שבת באוירה ישראלית נהדרת.
הצטיידנו באותו יום עם אוכל למרות שהבאנו דברים בסיסיים גם מהארץ.
במוצאי שבת יצאנו ללונה פארק פראטר, 20 דקות ברגל מהדירה (תחנה אחת בתחתית).

יום ראשון – הוקדש לעיר וינה, היינו במרכז העיר, קנינו כרטיס משולב לארמון הופבורג, מוזיאון סיסי וארמון שנברון. ליד ארמון הופבורג קנינו כרטיסים לקונצרט שראינו בערב ב 18.30, יפה מאוד.
טיילנו במרכז העיר, בשעה 12.00 בדיוק יש שם שעון מוזהב שמכריז על השעה. יש דמויות קטנות מנחושת שנעות בתוך השעון לצלילי מוזיקה. מושך מבקרים. קנינו כרטיס ליומי לתחתית וניצלנו אותו היטב.

יום שני – נסענו למרכז העיר לקחת רכב מחברת europcar. רכשנו את מדבקת הוינייט ב 9 אירו. נסענו לחנות פריימרק בצפון העיר בתוך קניון אאוטלט ענק עם 100 חנויות במחירים מעולים. משם נסענו דרך עמק הווכאו לזלצבורג. עברנו בערים כמו קרמס, דורנשטיין – עצרנו בדרך להצטלם על הדנובה, דרך יפה מאוד. הנסיעה ארכה 3.5 שעות ללא העצירות.
הגענו לעיירה ואגריין, לצימר על הר בגובה 2.000 מטר, נוף מדהים. הצימר נקרא obermoser.

יום שלישי – נסיעה לגלוסגקלונר – מהמם. לא חזרנו חזרה באותה דרך. נסענו מהצד השני, דרך העיירה הייליגנבלוט לתחנת רכבת ליד מאלניץ אוברוולאך שם עוברת רכבת מכוניות בהר. העלינו את הרכבת עליה ונסענו בקרון מלפניה – נסיעה של 11 דקות – 19 אירו.
נסענו לבאד הופגשטיין – בילינו שם שעתיים נהדרות לסיום היום.

יום רביעי – נסענו לעיירה האלשטט המדהימה, עלינו ברכס ההר עם רכבל קריפנשטיין ב2 רכבלים לתצפית 5 האצבעות – יש הליכה של חצי שעה מהרכבל אל התצפית. פשוט יפהפה!
משם נסענו למצודת הוהנוורפן – תצפית נפלאה וסיור מודרך של 40 דקות שקדם לו מופע נשרים מרהיב של חצי שעה בשעה 15.15.

יום חמישי – נסענו לעשות את מגלשות אבטנאו. משם נסענו לאגם גוסאו היפה, משם עשינו את נקיק למרקלאם- כחצי שעה הליכה כולל גשר מעל המים, לא קשה במיוחד ולא רק למיטיבי לכת.
משם נסענו למפלי גולינג המרשימים – יש שם הליכה של 5 דקות בלבד אל המפל.
משם נסענו לברכטסגאדן – מובלעת גרמנית – לאגם המלכים – konigsee – ואז התחיל לרדת גשם, לא כל כך נעים אבל היום היה בהחלט גדוש ומהנה.

יום שישי – נסיעה לזלצבורג – ביקור בבית מוצרט – משעמם. משם למוזיאון המדע והטנולוגיה – מעניין מאוד. בעלי יכול היה לבלות שם שעות, אבל היינו שם כשעתיים. משם לקחנו שיט בספינה על נהר הזאלצך – 40 דקות- נחמד מאוד. סיימנו בגני מיראבל הסמוכים.
משם נסענו למקום הלינה שלנו בעיירה מריהפאר סמוך לבית חב"ד שעדיין בחיתוליו. היינו הזוג היחיד שהתארח שם בשבת וקיבלנו יחס ואירוח נפלא אצל הרב דוד נוסבאום וחני רעייתו.
היה רגע לא נעים שבו נאלצנו לצעוד בחזרה מסעודת השבת כ 600 מטר במקום חשוך לגמרי.
היינו כאמור בבית חוה שנקרא biohof poinsitgut – נחמד.

יום ראשון – נסענו לכיוון חבל טירול.
עצרנו בצל אם זיי – עיירה נחמדה, האגם שם יפה.
משם למפלי קרימל המרשימים והגבוהים ביותר באירופה. נעים להרגיש בתחתית את רסיסי המים שאומרים שיש להם ערך בריאותי.
משם נסענו דרך מעבר ההרים גרלוס – 9 אירו לרכב.
הגענו לפנות ערב לעיירה המדהימה זיפלד לצימר מדהים בשם Landhaus am Golfplatz.

יום שני – נסענו לאגם אכנזה המדהים, עלינו ברכבל להר רופאן ויש שם גם את האירופאן שנראה רק מפחיד, אבל זו חויה כיפית.
משם נסענו למכרה הכסף בשוואץ – חויה מדהימה של נסיעה ברכבת 800 מטר בתוך ההר וסיור של שעה במכרה הכסף עם הדרכה באנגלית וחוברת מתורגמת בעברית.
סיימנו בביקור בבית ההפוך – אטרקציה משעשעת.

יום שלישי – היה גשום. נסענו לעיר אינסברוק לקניון silpark, עברנו במרכז העיר לראות את הבית עם הגג מזהב שלא עשוי מזהב ונסענו למרכז המבקרים של סברובסקי שאגב גובה 19 אירו בכניסה. לא נכנסנו, עשינו סיבוב רק מבחוץ.
בערב עשינו סיבוב בעיירה זיפלד המקסימה.

יום רביעי – נסענו לטירת נוישוואןשטיין – אבן הברבור החדשה – טירה קסומה מהאגדות. עלינו למעלה עם אוטובוס וחזרנו בכרכרת סוסים.
התורים מסודרים שם לפי סיורים כל 5 דקות. בדרך עצרנו בגשר מריאן לתצפית נהדרת על הארמון. החיסרון היה שירד גשם באותו יום אבל זה לא מנע ממבקרים רבים להגיע.
משם נסענו לעמק אוץ, עצרנו באגם פיבורגר היפה והגענו לסיים את היום במרחצאות אקווה דום. רעיון יפה, גם כשיורד גשם, חם בבריכות – תענוג קצת יקר אבל המקום משדר יוקרתיות.

יום חמישי – נסיעה לכיוון מינכן, עברנו בעיירות כמו מיטנוואלד וגארמיש, רוב היום היה גשום ובמינכן היינו בפארק הלאומי, בגנים האנגליים וקינחנו במסעדת "איינשטיין" היחידה שכשרה בעיר למרות כל הפרסומים שיש עוד. אז זהו, אין עוד. זו המסעדה היחידה, כל השאר לא!
בשעה 23.00 המראנו חזרה לישראל.

היה טיול נפלא. הספקנו הרבה, היו כמה מקומות שהיו סגורים עדיין מה ששגרם לנו להחליט ליסוע בפעם הבאה ביוני. למזלנו, לא היו תורים בשום מקום כמעט. כמה ימי גשם אבל התגברנו עליהם.

התוכן הנ"ל נכתב ואושר לפרסום באדיבות המטיילים עצמם מתוך רצון לשתף את חוויותיהם מאוסטריה ולעזור לאחרים. סביר שנפלו טעויות ו/או שהדברים שנחוו אינם נכונים עוד, ועל הקורא לבדוק אותם לפני השימוש בהם. אין לכותב או לבעלי האתר אחריות  כלשהי לנכונות התוכן או לתוצאות השימוש בו. השימוש במידע מהווה הסכמה לתנאי השימוש של האתר.
רוצים לשתף את הגולשים בטיפים והמלצות משלכם? לחצו כאן…

טיול נעים!
Would love your thoughts, please comment.x