בית » נקודות עניין » זלצקאמרגוט – אזור האגמים האוסטרי (Salzkammergut)

זלצקאמרגוט | אזור האגמים האוסטרי (Salzkammergut)

חבל זלצקמרגוט נמצא בצפון מערב אוסטריה ומשתרע על שטח גדול בתוך שלוש המדינות – זלצבורגלנד, סטיריה ואוסטריה העילית. כאשר מרביתו של האזור נמצא באוסטריה העילית. הוא נקרא "החבל ה-10 של אוסטריה" שכן הוא אינו מוגדר רשמית כחבל, אז לא להתבלבל. הוא גם נחשב לאתר מורשת עולמי של אונסק"ו.

אגם Mondsee זלצקמרגוט
אגם Mondsee בזלצקמרגוט

באופן מפתיע, פירוש המילה "זלצקמרגוט", כלל לא קשורה לאגמים 😊. הפירוש המילולי הוא "אזור המלח של נסיכי האימפריה הרומית הקדושה" וכשמו כן הוא – זהו אזור עשיר ושופע במלח, ולכן גם שופע בתרבות, בסיפורי עמים ובהסטוריה מעניינת. קיסרי בית ההבסבורג בחרו בו כבר לפני מאות שנים כאתר הנופש והשעשועים שלהם.

76 האגמים הצלולים והיפים של זלצקמרגוט מוקפים בפסגות הרי האלפים המרשימות ובעיירות וכפרים קטנים המשווים להם מראה ציורי במיוחד. רכס ההרים המרכזי של האזור נקרא דאכשטיין ובו מגוון פעילויות נהדרות בחיק הטבע.

המרחק בין האגמים ובין נקודות העניין הוא קטן יחסית וזהו חבל שמתאים מאוד לטיולי כוכב.

 רוב האנשים בוחרים להתחיל את הטיול באזור האגמים מהעיר זלצבורג, הנמצאת במרחק נסיעה קצר ממנו, אבל ניתן להגיע אליו גם מטירול (כשעתיים נסיעה), מוינה (כשעתיים וחצי נסיעה) ואפילו ממינכן (כשעתיים נסיעה).

 

 

איפה כדאי ללון באזור האגמים?

תוכלו לבחור ללון בזלצבורג או בוינה ולקפוץ לטיול יום באזור, או לבחור מקום לינה קטן וכפרי יותר כמו באד אאוסזה או סנט וולפגנג / גיליגן ומשם לצאת לטיול כוכב בן כמה ימים. במקרה זה מומלץ להזמין מקום לינה כמה חודשים מראש.

מחפשים מקום לינה באיזור האגמים זלצקאמרגוט? תוכלו למצוא מספר רב של הצעות כאן…

 

הלשטאט אוסטריה Hallstatt
, אזור האגמים נוף פסטוראלי בהלשטאט

 

באזור האגמים מרוכזות הרבה נקודות עניין, ביניהן:

הלשטאט (HALLSTATT), עיירה קטנה שנשתמרה היטב, פוטוגנית במיוחד, כמו ברושור פרסומת לאוסטריה. הלשטט נבחרה בין 10 העיירות היפות ביותר באירופה והיא אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. הלשטט מציעה למבקריה שיט על אגמה היפה, תצפית מהכנסייה וביקור ב"בית הגולגלות" (תאמינו או לא, הם שמרו כאן את הגולגולות של כל מי שמת בעיירה מ- 1,850 עד ימינו כמעט, וכולן מקושטות). כיום היא ממוסחרת למדי, אך באמצע השבוע היא בכל זאת מתרוקנת כמעט לגמרי בשעות הערב. המיקום שלה נוח להתחיל טיול באזור האגמים. מבחינת חניה, חניון 1 הוא הקרוב ביותר ומתמלא מהר מאוד בבקרים, אט אט מתמלאים חניון 2 ו-3, באמצע היום כבר תאלצו לחנות בחניון 4 שדי מרוחק מהמרכז, אז אל תגיעו מאוחר.

מכרה המלח בהליין Salzwelten Hallein  שם נכנסים למכרה בו חוצים תת קרקעית את הגבול לגרמניה, תוכלו להיכנס לסיור מודרך ברכבת מיוחדת, לאחר שהולבשתם בבגדים לבנים של כורים אמיתיים. הסיור כולל הסברים מעניינים, גלישה במגלשות עץ מגניבות עם הכורים (לשם כך הבגדים הלבנים!) ושיט בסירה על אגם מלח, אטרקציה נחמדה מאוד למשפחות עם ילדים, רק הגיעו מוקדם כדי להימנע מתורים ופקקים.

 

 

 

אגם Gosau אמנם קטן מאוד ביחס לחבריו באזור, אך הוא נקודת חן שחבל לפספס, ויש המכתירים אותו אפילו ליפה מכל האגמים. יש לאורכו מסלול הליכה, וגם עלייה ברכבל לתצפית. בדרככם אליו תיתקלו ב-4 חניות בגבהים שונים, החניון העליון לרוב מלא, אך ניתן להוריד שם את רוב המשפחה ואז לשלוח את אבא לחנות למטה ולעלות ברגל. בדרך יש פארק קטן שנקרא Urzeitwald ומתאר איך נוצר העולם (בגרמנית) ומציע מתקנים חביבים לילדים, ממש לא חובה לבקר אבל יכול לספק לכם קצת שקט אם הילדים מיצו את הנוף. מעל האגם מתנשא רכס הדכשטיין, שניתן לעלות אליו. עולים בכביש אגרה (כלול במחיר הרכבל), עד שמגיעים לחניון (תגיעו מוקדם שלא יתמלא!), ומשם יעלה אתכם הרכבל ל-2,700 מ', אל קרחון הדכשטיין. אפשר לטייל שם, ליהנות מהנוף, ולבקר בניקבה חצובה בקרח עם אולמות רחבים.

מכאן תוכלו להמשיך לאגם Hallstater, שבדרומו מתנשאת פסגת Krippenstein. כאן תמצאו גם את מכרות המלח Obertraun  ואת מערות הקרח Dachstein  (הסיור בהן אורך שעה והוא פחות קשה ממערת הקרח אייסריזנוולט, מתאים יותר לילדים, רק לא לשכוח מעילים).

עלייה ברכבל לקריפנשטיין
עלייה ברכבל לקריפנשטיין

באד אישל Bad Ischl היא עיירת מרפא שמומלץ לבקר בה, בווילה ובגנים של פרנץ

יוזף הקיסר, בגשר מעל נהר Traun וסתם לטייל ברחובותיה המרכזיים. אם אתם כבר כאן, כנסו לקונדיטוריה המיתולוגית "צאונר" לקפה ועוגה, לא תצטערו. במקום פועלת רכבת תיירותית חומה ונחמדה שמאפשרת בקלילות לראות את כל אתרי העיירה עם הסבר (באנגלית וגרמנית)

סט. וולפגנג St. Wolfgang היא עיירה על אגם וולפגאנג ששווה ביקור מיוחד, רחובה הראשי יפה ומעניין, רחבת השוק ומלון הסוס הלבן. תוכלו לעלות על רכבת ישנה שעולה ממנה במשך חצי שעה אל הפסגה בגובה כ-1900 מטר המתנשאת מעל העיירה והאגם, הנוף משגע.

אגם אטרזה (Attersee) –  זהו האגם הגדול ביותר בזלצקמרגוט, והשלישי בגודלו בכל אוסטריה. האגם נמצא באוסטריה העילית ומהווה יעד פופולארי לביקור בעונת הקיץ, כאשר טמפרטורת המים בשיא הקיץ מגיעה ל-24 מעלות. אורכו הוא כ-20 ק"מ ורוחבו כ-4 ק"מ, והוא ניזון בעיקר ממימי הנהר זהאכה (Seeache). האגם מתאפיין במשבי רוח תמידיים, מה שמושך אליו גולשים, אבל אפשר פשוט לבוא ולשחות או לשוט על מימיו הצלולים. סביב באגם מוצעים שבילי הליכה ברמות שונות ופעילויות נוספות.

 

סנט וולפגנג St. Wolfgang
סנט וולפגנג

 

כמה זמן מומלץ להקדיש לאזור האגמים?

אם אתם חושבים להקדיש חלק מהטיול שלכם באוסטריה לאזור הזה, מומלץ להקציב לו לפחות חמישה ימים עד שבוע. אם אתם מתכננים רק לקפוץ לבקר, תוכלו אפילו לצאת לטיול יום מוינה לעיירה האלשטאט ולחזור. כפי שאמרנו, קחו בחשבון שאם אתם מתכוונים לעשות טיול כוכב באזור אז מומלץ להזמין מקום לינה הרבה זמן מראש..

 

מהו אופי הטיול באזור האגמים?

רוב האנשים מעדיפים לעשות טיול כוכב באזור, כאשר הם מזמינים מקום לינה למסר לילות, וממנו יוצאים בכל פעם לטיול יום במקום אחר. מומלץ לשכור רכב ולקחת אתכם סלסלת פיקניק :-). האזור מציע שפע של מסלולי הליכה יפים, שחיה ופעילות במימי האגמים הצלולים, ביקור בעיירות ציוריות וכן אטרקציות נוספות כמו קרחונים, מערות, וביקורים מודרכים במכרות מלח עתיקים.

 

כרטיס ההנחות של אזור האגמים

כרטיס הנחות מיוחד המעניק עד 25% הנחה בכ- 120 אתרים, אטרקציות ופעילויות באזור האגמים בלבד. הכרטיס מופיע בשתי גרסאות- גרסת ה"קיץ" (מה-1 למאי עד ה-31 לאוקטובר) וגרסת ה"חורף" (מה-1 לנובמבר עד ה-40 לאפריל). במידה ואתם רק מבקרים באזור תוכלו לרכוש אותו בתמורה ל- 4.90 יורו לאדם (ילדים מתחת לגיל 15 לא צריכים לשלם), במשרדי התיירות, בתי מלון ואתרים נוספים באזור. תוכלו לקבל אותו בחינם אם אתם לנים באזור במשך שלושה ימים או יותר.

>> הנה כל הפרטים ורשימה מעודכנת של האטרקציות הנכללות בכרטיס…

 

 

מידע רלוונטי נוסף שאולי יעניין אותך:

Subscribe
Notify of

8 תגובות:
Inline Feedbacks
View all comments
8
0
Would love your thoughts, please comment.x