תפריט

Vienna – Rafael Kaiser

אוסטריה 17-27/8/2019
הרכב הנוסעים – אמא, אבא וילדים בני 13, 11, 8 ו-3.5
ועוד שתי משפחות של חברים – עם ילדים בגילאים שנה עד 12.

טיסות הוזמנו 10 חודשים מראש לוינה עם אוסטריאן איירלינס (עדיף להזמין עוד יותר מוקדם, המחירים היו זולים יותר חודש לפני שהזמנו).

החווה בפלאכו

ישנו 8 לילות בחווה מהממת בפלאכאו, ממש ביציאה  מפלאכאו. החווה מבודדת, עם שטח שלא נגמר מסביב.
לא היו זבובים בכלל (שאכלנו במסעדה בפלאכאו במרכז המו המון זבובים).

בחווה לקחנו דירה type c עם סלון, מטבח מאובזר עם כל מה שצריך 2 חדרי שינה עם מיטות זוגיות, בחדר הגדול היתה עוד מיטה, ועוד מיטה בסלון, שולחן וכסאות, שירותים ומקלחת אחת. (חסרון לעיתים, אבל מוכנה להתגבר עליו תמורה למה שקיבלנו).
קיבלנו 6 מגבות גוף ו-6 מגבות פנים. נייר טואלט, סבון כלים וספוג, טבליות למדיח, שקיות אשפה.. כל השאר צריך להביא/לקנות (מפיות, תבלינים, שמן, סוכר , קפה, סבון ידיים ושמפו וכו').
הבאתי מהארץ כלים חד פעמיים, אבל כיוון שהיה מדיח כלים בדירה, לא היה בהם צורך. מלבד מפיות ושקיות סנדביץ' לארוז כריכים…

לגבי החווה עצמה – הכל היה פשוט מושלם. זה בית אחד בין שתי קומות שבו כמה דירות. לכל דירה מרפסת כייפית, עם אדניות פרחים. בחצר החווה יש טרמפולינה גדולה, יש מכוניות פדלים, מגלשה, ארגז חול. שטחים שלא נגמרים של דשא שאפשר לרוץ ולהתגלגל. יש פינת חי שבה ארנבים שאפשר ללטף. יש סוסים (גדולים ופוני) שאפשר לרכב עליהם (אחרי הדרכה של בעלת החווה). יש דיר עם עיזים שאפשר להאכיל אותם.
יש אגם טבעי קטן שאפשר לרחוץ בו (לא ניסינו). יש דיר חזירים . חווה אמיתית כמו בסרטים.

• ניתן להזמין מגוון לחמים ולחמניות טריות בתוספת תשלום וזה יחכה כל בוקר מחוץ לדלת.
  • ניתן לבקש כביסה בעלות של 5 יורו למכונה. את הכביסה היא תולה במרפסת (אין מייבש כביסה).
  • היא עורכת פעם בשבוע ארוחת ברביקיו (בתשלום) שכוללת הרבה בשר ושתייה חופשית כולל אלכוהול. לא ניסינו.
  • פעם בשבוע הילדים מוזמנים לאפות יחד איתה לחם ואחרי זה לאכול יחד ארוחת בוקר בבקתת הברביקיו.
  • יש אופניים שאפשר לקחת ולרכוב בשבילים. ללא עלות.

השהות בחווה הייתה מושלמת, חוויה מהממת. זה הרגיש כמו להתעורר כל בוקר לחלום. בחירה מוצלחת ביותר.
בחווה קיבלנו כרטיס פלאכאו שנותן הנחות לאטרקציות מקומיות.

רכב

שכרנו רכב מחברת אבריקס. רכב מרצדס ויטו (חדש) 9 מקומות. כל המזוודות (6) נכנסות בתא המטען כולל בוסטר גב, ובוסטר רגיל, כולל ביטוח ביטול השתתפות עצמאית, כולל שני נהגים, ללא הגבלת קילומטרז' כולל מדבקה לאוטוסטרדה. כולל להחזיר את הרכב בוינה עצמה ולא בשדה תעופה.
ההתנהלות מול אבריקס הייתה במיילים ובוואטסאפ. לוקח להם זמן להגיב והם גם לא דורשים כרטיס אשראי או פקדון. יש הרגשה של חוסר בטחון אבל כולם המליצו ואמרו שהכל היה בסדר – וכך היה! קיבלנו את הרכב בשדה (בעיכוב של חצי שעה – היה עומס).  רכב נקי, הכסאות בפנים. צילמתי את הרכב מכל הכיוונים אבל הבחור אמר שלא משנה מה יקרה יש לנו בטוח מלא ללא השתתפות. באו לקחת את הרכב בשעה שקבענו,בוינה. הם היו זולים בצורה משמעותית משאר החברות הגדולות והמקומיות. בחירה מוצלחת ביותר.

זלצבורג קארד

הכרטיס נרכש מראש מחברת טופ תור (לא לחכות לרגע האחרון כי לפעמים המלאי נגמר להם, במיוחד בשיא העונה) כולל משלוח לנקודת חלוקה בעיר שלנו. רכשנו ל-12 יום (השתלם יותר)וניצלנו אותו בכל הימים. שווה ביותר, ניצלנו את הכרטיס ברוב באטרקציות.

סים

נקנה בקניון Huma שנמצא 10 דקות נסיעה משדה התעופה. התיכנון היה לרכוש סים  מ-T-mobile אבל החנות שלהם הייתה בשיפוצים, אז קנינו מחברת Drei. הלוגו שלהם זה הסיפרה 3.
מיקום הקניון: A1 Telekom Austria AG
Landwehrstraße 6/Top S103, 1110 Wien
מיקום בGoogle Map..

עבד מצויין לכולנו, ברוב המקומות. במקומות הגבוהים כמו קפרון, לא עבד. אצל הבת שלי שיש לה טלפון יותר ישן – זה לא עבד. שילמנו 53 יורו על 4 כרטיסי סים של 8 ג'יגה כל אחד.

מסלול הטיול

המסלול תוכנן בקפידה לפרטי פרטים באמצעות המלצות מקבוצת הפייסבוק, עזרה עם הספר המשפחה המטיילת ובירור עצמאי. ישבנו יחד החברים שאיתם נסענו, רשמנו את האתרים/אטרקציות שאנחנו רוצים לעשות, סידרנו את האתרים על פי המיקום.
אחרי זה הכנסו הכל לקובץ אקסל, בקובץ היו פרטים חשובים כמו – מרחק האתר ממקום הלינה, שעות פעילות, מחיר אם לא כלול בכרטיס, קישור לאתר וכתובת האתר וגם הערות חשובות. היה נוח שהכל מסודר באקסל ונשמר בגוגל דרייב וכך היה נגיש בכל רגע נתון. כל נקודות העניין הוכנסו לגוגל מפות מראש, לתוך המקומות השמורים. המפה שותפה עם כל החברים והייתה נגישה לכולם.

יום שבת 17.8.19

הטיסה הייתה ב-6:00 בבוקר. זה אומר שיצאנו מהבית ברבע לשלוש. זה אומר שלא ממש ישנו בלילה. היה קשה.
את הצ'ק אין עשיתי יומיים קודם. בחרו את המקומות בשבילי – שורה שלמה יחד כך שלא הייתי צריכה לשנות. קיבלנו ארוחת בוקר סבירה. נחיתה בוינה, בשעה 9:00 בבוקר. לקיחת הרכב, נסיעה לקנות סים, (את הנסיעה עשינו עם גוגל מפס שעבד אופליין – הורדתי את המפה מראש).

ארוחת צהריים במקדונלדס בקניון והתחלת נסיעה לכיוון פלאכאו. הנסיעה עברה חלק, בלי פקקים. ניווט בעזרת ה-GPS של הרכב (כלול במחיר ההשכרה). לרוב עבדנו עם  ה-GPS של הרכב, לפעמים השתמשנו כגיבוי של גוגל מפות.
הגענו לפלאכאו בערך ב 18:00. נסיעה לא פשוטה, אחרי לילה ללא שינה. עשינו קניות ב-Spar בפלאכאו ונסענו לחווה. קיבלנו סיור, התמקמנו, והכנו ארוחת ערב בדירה.

יום ראשון 18/8/19

בדקנו ערב לפני את מזג האוויר הצפוי, (זה מה שעשינו כל ערב) ראינו שצפוי יום יפה באזור קפרון ולכן החלטנו לסוע לשם. החלטה שהתבררה כנכונה, כי באמת היה מזג אוויר מעולה עם ראות מצויינת.
> מיקום החניה בקפרון בGoogle Map…

נסיעה של שעה ורבע/וחצי מפלאכאו. מתאים עם עגלות.
החניון הוא מבנה של 11 קומות, מתחיל מקומה 1 ועולה. היציאה לכיוון האוטובוס היא מהקומה 11 ולכן כולם ממליצים לחנות למעלה בחניה 11 כדי לחסוך בהליכה. אבל לי יש המלצה קצת שונה – חניון 11 ו- 10 הם פתוחים, לא מקורים, ולכם ביום חם האוטו מתחמם מאוד. בנוסף – מספר מקומות החניה בהם מצומצם. ואם עליתם עד לקומה 11 וגיליתם שאין מקום חניה – אתם צריכים לסוע כל הדרך למטה בכביש נפרד ואז לעלות שוב מהתחלה כי הנסיעה בחניון עצמו היא חד סטרית, לכן המלצה שלי היא – תסעו לקומה 9 – אם יש שם מקום – תחנו שם, אם אין מקום (תלוי כמה מוקדם תגיעו) תסעו רוורס לחניון 8. ככה הרווחתם חניה מקורה והטמפרטורה ברכב תשמר שפוייה . וזה בסף הכל כמה מדרגות לעלות (זה חצאי קומות, לא להיבהל).

יוצאים מהחניון, עוברים גשר, פונים ימינה, יש פנסיון שמתחתיו מסעדה (שבה אכלנו אחרי זה ארוחת צהריים) וקצת אחרי מבנה שבו קונים כרטיסים. יש הנחה של כמה יורו עם כרטיס זלצבורג. עלה לנו כרטיס משפחתי 51 יורו (אם אני זוכרת נכון).
מחכים לאוטובוס, נסיעה קצרה במעלה ההר ואז מגיעים לפוניקולור ענקי. עולים עולים עולים ומגיעים לעוד אוטובוס, עכשיו זו נסיעה קצת יותר ארוכה שמצד שמאל משתקף נוף מדהים. שמגיעים לאתר הסכר עצמו – הלסת כבר כואבת מלהגיד וואו כל הזמן. נוף עוצר נשימה, מכל כיוון.

יש מבנה שבו יש שרותים ומסעדה ומסביב יש אופציה למסלולי טיול רגלי (לא ניסינו).. הצטלמנו בנקודת הצילום, ליד אנדרטה. הילדים התגלשו במגלשה שנמצאת שם. טיילנו רגלית על הסכר עצמו עד לצד השני. יש עוד נקודת תצפית ומסעדה.
חזרנו לצד השני, הילדים אכלו ארטיק והופ עברו להם 3 שעות בלי ששמנו לב. ירדנו עם האוטובוס חזרה למטה, ושוב פוניקולור ושוב אוטובוס. אכלנו צהריים במסעדה שנמצאת למטה (שניצל וצ'יפס מאוד טעים, 12.9 יורו למנה) המסעדה נקראת ALPENHAUS.

חזרנו לרכב והמשכנו לכיוון נקיק זיגמונד טון – לא מתאים עם עגלות. צריך מנשא.
כלול בזלצבורגקארד. מציגים בקופה את הכרטיס ומקבלים כרטיסים שאותם מעבירים בכניסה.
היה יום חם מאוד אבל בתוך הנקיק היה קריר ונעים. מסלול מדהים על גשרי עץ. הליכה נעימה שלרגלינו זורם בשצף קצף נחל, ומפלונים.
בסוף המסלול יש שער ברזל. אפשרות אחת היא לחזור חזרה על הגשרים (פחות מומלץ כי יש אנשים שעולים), אפשרות שנייה לעבור את הגשר (ברגע שעוברים אותו אי אפשר לחזור אחורה – הוא נפתח רק מצד אחד) ואז לפנות שמאלה לכיוון אגם קאלאמזה (לא הלכנו) או לפנות ימינה למסלול חזרה לחניה שעובר בתוך יער. וזה מה שעשינו.

חזרנו לרכבים ונסענו למגלשות הרים מייסיפליצר.(לא כלול בכרטיס)
לא קונים כרטיסים במבנה של המגלשות עצמן (איפה שיש תור) אלא במבנה שממול.
המגלשות מאוד כיפיות, נהננו מאוד. אני עשיתי יחד עם הקטנה, שאר הילדים עשו לבד. למטה יש מתחם של מתנפחים וגן שעשועים (ללא עלות). יש עוד מגלשות מתכת שגולשים בהם עם מזרן שמחליק, שעולה יורו לכניסה.
חזרנו עייפים אך מרוצים לחווה, ואכלנו ארוחת ערב בדירה.

יום שני 19/8/19

נסענו לגשר התלוי בעמק גשטיין – נסיעה של שעה ורבע/וחצי מפלאכאו – הגשר הוא בקצה רכבל סטובנקורגל שכלול בזלצבורגקארד –  (בכרטיס כלולים 3 רכבלים בעמק גשטיין – אבל צריך לבחור חד מבין השלושה שהוא בחינם).

באתר עצמו, שהוא מאוד גבוה, (2,228 מ') היה קר, התלבשנו ארוך. תצפית מדהימה על כל העמק, שמהצד שני גשר תלוי מקסים (יציב, אין חשש, גם עם עגלה, גם עם ילדים קטנים שרצים עליו). אחרי הגשר הלכנו לתצפית 360 מעלות.
גם שם יש מסלולי טיול למי שיבחר (אנחנו בחרנו שלא).
> מיקום הגשר בGoogle Map…

התחיל להיות ממש קר ובדיוק אז גילינו את החדר ג'ימבורי שנמצא במבנה הלבן המעוגל שצמוד למבנה הכתום של הרכבל עצמו. יש דלת כחולה שסגורה, שמובילה לחדר סגור וחמים שיש בו ג'ימבורי לקטנטנים עם בריכה כדורים, מגלשות ולגדולים שולחנות כדורגל, משחק איטראקטיבי על הקיר, שולחן הוקי אויר. העברנו שם שעה של מנוחה (להורים).

ירדנו מהרכבל, בדיוק התחיל לטפטף ואנחנו היינו רעבים אז מצאנו מסעדה מומלצת קרובה שנקראת RAMAZOTTI מסעדה איטלקית מאוד טעימה. אכלנו פיצות ופסטות.

משם המשכנו למרחצאות אלפנתרמה באדהופגשטיין.
כלול בכרטיס ל-4 שעות. והיינו יכולים להישאר גם יותר כי היה מדהים שם!
המקום מאוד גדול. כמה מתחמים. מתאים לקטנים ולגדולים.בריכות פנימיות עם מים נעימים, יש בריכה חיצונית עם מים חמים תענוג! יש מגלשות פנימיות וחיצוניות (למרות שטיפטף – לילדים זה לא הפריע, ופתאום גם יצאה השמש) שעשועי מים לקטנים, חדר בתוך המים שמוקרנים בו סרטים, ג'קוזי גדול עם מים עוד יותר חמים, סאונות (בעירום – לא דגמתי).
בקיצור מקום מהמם וכייפי. לא רצינו ללכת. יש מסעדה במקום עצמו (לא ניסינו).
את כרטיס החניה לקחת איתכם למרחצאות – הם מחתימים אותו ואז לא צריך לשלם.
מיקום המרחצאות בGoogle Map…

חזרנו לחווה לארוחת ערב ולישון. לא לפני שבדקנו את מזג האוויר בימים הקרובים ולפי זה תכננו את ההמשך.

יום שלישי 20/8/19

היה צפוי שיהיה מזג אוויר קר וסגרירי, אבל בפועל היה יום מקסים! התחלנו ברכבל גרפנברג בוואגרין – כלול בזלצבורג קארד. מתאים עם עגלה.
מיקום הרכבל בGoogle Map…

עלינו ברכבל להר (ואני החלטתי שחייבים לחזור לכאן לסקי!) התחרדנו קצת בשמש בדשא על פופים, יש מגרש משחקים קטן מעץ, פינת ליטוף עם ארנבים בגודל של כלבים חחח, עיזים, טרמפולינה ענקית בצורת בלון, גישרון חבלים קטן מעל אגם קטן ויפיפיה, רפסודת עץ שהילדים שטו בה בעזרת משיכה בחבל מצד לצד.
אפשר להקיף את האגם, ובצד השני יש מגלשה ענקית וארוכה. מי שלא גולש יכול לרדת במדרגות. מי שעם עגלה יכול ללכת מסביב, מכיוון גן המשחקים, יש ירידה למטה. ואז מתחיל מסלול (בירידה לאורך ההר – אחרי זה צריך לעלות הכל וזה מאוד מעייף עם ילדים קטנים), אז יש פארק חבלים קטנטן, יש יער שבו דגמי בתי עץ קטנים, ממשיכים לרדת ויש מסעדה (היחידה באתר) שבחצר המסעדה משחקים לילדים, טרמפולינה ותצפית.
ליד המסעדה יש מסלול תעלות מים שהילדים יכולים לסגור/לפתוח סכרים קטנים ולראות את זורמים המים. אני עצרתי במסעדה עם הקטנה שלי, והשאר המשיכו למטה. בהמשך היו אומגות, נדנדות גדולות ועוד משחקים לילדים. אפשר להעביר שם 3 שעות בכיף (וגם יותר) חזרנו בעליה מעייפת למעלה, נחנו בדשא בזמן שהילדים קיפצו בטרמפולינה הגדולה, והמשכנו ליעד הבא.

אגם יאגרזה Jägersee

אין מספיק מילים לתאר את היופי הזה. אגם מדהים עם מים ירוקים וצלולים, לידו מסעדה ושני פנסיונים.
באגם ברווזים וברבורים (שמסתובבים חופשי גם בין האנשים).
אפשר לשכור סירת עץ עם משוטים לשייט באגם.

מיקום האגם בGoogle Map…

יש מסלול שמקיף את האגם שנמשך בערך שעה. אנחנו בחרנו לשבת על מחצלת ולשתות בירה. בילינו שם שעה וחצי.
הרעב התחיל להציק, התיכנון היה פארק המים וואסרוולט בואגרין אבל הרעב גבר והחלטנו לשנות תוכניות.
נסענו לפלאכאו למסעדה שהמליצו עליה רבות – פאולרי Paularei.

אכן מומלצת מאוד. אוכל טעים, אכלנו פיצות, פסטות, המבורגר. מסעדה מאוד גדולה בלב פלאכאו. הדבר היחידי שהפריע – שהיו הרבה זבובים. בזמן שישבנו במסעדה – הזמנו כרטיסים למכרה מלח ברכטסגאדן – חובה להזמין מראש כי הסיורים עמוסים (ידענו מראש שיהיה גשם ולמקום ינהרו המוני מטיילים).

אחרי המסעדה – נסענו שתי דקות למגלשות הרים לאקי פליצר.
 איזה כיף! הפעם עליה הרבה יותר גבוהה. מאוד נהננו. (לא כלול בכרטיס).
למטה מתחם של מתנפחים שווים (ללא עלות), מסלול קטן של מכוניות קרטינג בתשלום, טרמפולינה גדולה, גן משחקים ונדנדות ומסעדה. היה קשה להזיז את הילדים משם.
מיקום מגלשות ההרים בGoogle Map…

חזרנו לחווה לנישנוש קטן לפני השינה.

יום רביעי 21/8/19

כפי שצפינו מראש – היה יום גשום. אז מראש תיכננו את היום הזה למכרה המלח (שמתאים ליום גשום).
הזמנו מראש כרטיסים לסיור לשעה 14:00 והתיכנון היה להתחיל במצודת הוהנוורפן, למופע הנשרים בשעה 11:15.
בדיעבד היה עדיף אם היינו מתחילים במכרה ואז למצודה כי הגשם היה בחלק הראשון של היום.

אז התחלנו את היום במצודת הוהנוורפן.

התחיל גשם כבר בדרך. בפעם הראשונה השתמשנו במעילים שהיו בתיק ברכב. הכניסה למצודת כלולה בזלצבורגקארד.
יש אפשרות לעלות רגלית במסלול יפה (כך אמרו אנשים שהלכו שם) או במעלית בתשלום. לא התלבטנו, בגלל מזג האוויר הגשום – עלינו במעלית פוניקולור – במחיר מוזל בגלל הכרטיס ב- 13 יורו לכל המשפחה.
המצודה מהממת, כמו באגדות של נסיכות ואבירים. על אף הגשם הנוף הנשקף מהמצודה היה מדהים. הגשם לא היה מבול, אבל בהחלט טורדני. אני עמדתי עם מטריה. מופע הנשרים והבזים התקיים בכל מקרה. היו המון אנשים בקהל. המופע היה מרהיב. הפתיע אותי לטובה. בערך חצי שעה מופע.

אחרי המופע הסתובבנו עוד קצת במצודה, יש כל מיני חדרים עם תערוכת פוחלצי עופות דורסים ומוזאון קטן.
יש גם סיור מודרך אבל אליו כבר לא הספקנו להגיע. (התכנון היה להגיע קודם, לסיור ואז לצפות במופע הנשרים אבל היה תור ארוך למטה לרכישת  כרטיסים למעלית. לדעתי אפשר היה להזמין כרטיסים באתר שלהם – לא חשבנו על זה לפני)

הסיור במצודה בגדול מתאים לעגלות אבל בשום אופן לא במזג אוויר הזה, כיוון שלחצר המצודה, היכן שמתקיים המופע יש ירידה מאוד תלולה והרבה החליקו שם.

משם המשכנו למכרה המלח בברכטסגאדן שבגרמניה (נוסעים נוסעים והופ אתם בגרמניה) –  חנינו בחניה, יש הליכה של בערך 10 דקות עד לכניסה (הגשם המשיך לזרזף – מעצבן אבל לא בלתי נסבל). כאמור הזמנו כרטיסים מראש לשעה 14:00 יום קודם דרך האתר שלהם.

כל 5 דקות יוצא סיור, היו המון אנשים ומזל שהזמנו מראש כרטיסים. נכנסנו בזמן אבל לוקח זמן להתלבש בסרבלים, ואז מעלים את האנשים על קרונות רכבת כורים וזה דיי איטי. הסיור עצמו היה מאוד מהנה ומעניין. לא מומלץ לקלסטרופובים. יורדים למטה לתוך האדמה עם הקרונות, ואז מגיעים למגלשת כורים מעץ ויורדים בגלישה כיפית ומהירה עד למטה.
בהמשך הייתה עוד מלגשה כזאת עם אורות מלמעלה. נרשמה התלהבות רבה. מי שלא רוצה לגלוש יכול לרדת במדרגות.

אי אפשר להיכנס עם עגלה אבל כן אפשר להיכנס עם תינוקות על הידיים או במנשא. וזו גם הסיבה שבחרנו במכרה זה כי הוא היחידי שמאפשר כניסה לילדים מתחת לגיל 4.
כל הסיור עם ההתלבשות והכניסה לקח שעתיים – לא ציפינו לזה. יצאנו מורעבים וחיפשנו מקום לאכול בעיירה ליד.
נפלנו על מסעדה איטלקית לא כל כך מוצלחת. אבל גילינו ליד מדרחוב יפה עם כנסיה, ובהמשך גלידריות טובות אז התנחמנו בגלידות מפנקות והילדים סימנו וי גם על ביקור בגרמניה.

יום חמישי 22/8/19

היום התחיל ברכיבה על הסוסים בחווה. הילדים למדו איך להבריש את הסוסים, להוביל אותם, לרכב עליהם. הם כל כך נהנו.

יצאנו לדרך לכיוון פארק החבלים אניף – לא כלול בכרטיס (ואין הנחה אם מגיעים עד השעה 11:00 כמו שרשום בספר המשפחה המטיילת).
יש מתחם לקטנטנים עד גיל 5 אני חושבת, שלשם כניסה עולה 5 יורו לילד ו 5 יורו למבוגר שמלווה אותו. יש שם כמה מסלולים קטנים של חבלים. הבת שלי מיצתה את הכל אחרי חצי שעה.

לעומת זאת המתחם של הגדולים – וואו. מתלבשים ברתמות, חובשים קסדה, מקבלים תדרוך ומתנסים בקטע קצר של מסלול יחד עם מדריכה ואז יוצאים לדרך למסלולים, עצמאית. המסלולים בדרגות קושי שונות. זה לוקח זמן, גם כי זה קשה וצריך ללמוד איך, גם כי לפעמים יש אנשים לפניך ונתקעים וצריך לחכות שהם יסיימו קטע כדי להתחיל אותו בעצמך, וגם כי אם אתם עם ילדים קטנים – צריך לעזור להם. בעלי עלה עם הילדים הגדולים. הם היו 4 שעות ועשו את מסלולים 1 עד 5.

בתוך מתחם הפארק חבלים יש את אגם וולדבאד המהמם! שהוא אגם שמתאים לרחצה (לא ניסינו אבל היו כאלה שכן) אגם עם ברווזים,, הכל ירוק מסביב. יש דק שאפשר לרבוץ עליו בשמש, להאכיל את הברווזים. יש דשא מסביב, יש מגרש כדורעף על חול, יש מסעדה למעלה.
אז אחרי שהקטנה מיצתה את החבלים של הקטנים – הלכנו לשבת ליד האגם, יחד עם הברווזים, נהננו בשמש החמימה.

אחרי זה עלינו למסעדה שלמעלה, לבירה וארטיק. העברנו את הזמן אבל הגדולים התעכבו יותר מידי זמן במסלולים.
צריך לקחת בחשבון שברגע שמתחילים מסלול אי אפשר לעצור באמצע ולרדת. חייבים לסיים עד סופו וזה לוקח המון זמן, יש מסלולים שזה לוקח שעה. זה גם לא תמיד תלוי בך – כי יש אנשים לפניך שיכולים לתקוע. לכן לקחת בחשבון את התוכניות להמשך ולהפעיל שיקול דעת לפני שמתחילים מסלול חדש.

אנחנו תיכננו באותו היום לנסוע אחרי הפארק חבלים לארמון הלברון שנמצא 10 דקות מפארק חבלים אבל הם סיימו את המסלול האחרון וראינו שהשעה כבר מאוחרת, ועוד לא אכלנו צהריים – אז החלטנו לוותר על הלברון ונסענו חזרה לכיוון תרמה אמדה. בדרך עצרנו לאכול במקדולנדס.
ליד פארק חבלים אניף יש חנות כלבו גדולה (סטייל ג'מבו) שנקראת Maxi Markt למי שמתעניין (ממש לפני שנכנסים לשביל שמוביל לפארק – רואים את זה מצד ימין – זה ענק אי אפשר לפספס את זה). נגיד בזמן שהגדולים על החבלים – מי שנשאר עם הקטנים יכול לנסוע עם הרכב ולהעביר שם שעה-שעתיים.
יש גם אאוטלט שנמצא קרוב (לא היינו אבל חברים היו).

הגענו לתרמה אמדה אחרי ארוחת צהריים –  כלול בזלצבורג קארד ל – 4 שעות. קטן יותר מבאדהוף גשטיין.
יש בריכה פנימית שמידי פעם היא הופכת לבריכת גלים. יש בריכה חיצונית שהיא עם מים מחוממים ונוף מהמם. יש ג'קוזי גדול עם מים חמים, יש מגלשת מים לקטנטנים, יש בריכת שחייה ובה שתי מקפצות וגם קיר טיפוס ויש 3 מגלשות פנימיות.
אחת איטית, אחת וואו ואת השלישית אפילו לא ניסיתי מהפחד (האדומה). העברנו שם 4 שעות בקלות, חזרנו לחווה לארוחת ערב בדירה.
מיקום התרמה בGoogle Map…

יום שישי 23/8/19

התחלנו את הבוקר (מוקדם) בהליכה לחילוץ עצמות. נפעמות מהיופי והירוק בכל מקום.

נסענו למגלשות אבטנאו (כלול בזלצבורג קארד).
מיקום המגלשות בGoogle Map…

אין צורך לעמוד בתור לקופה כי לא צריך להמיר את הכרטיסים. פשוט עומדים בתור לרכבל ומעבירים את הזלצבורגקארד.
כשאנחנו הגענו היה תור לא ממש ארוך לרכבל, ולמעלה עוד תור למגלשות. בערך חצי שעה חיכינו. אבל היה שווה.
איזה מגלשות מהממות. וכיפיות ומהירות מאוד. ידית אחת באמצע. נוף מדהים מסביב. ופרות (:
למטה יש טרמפולינות (בתשלום סמלי) ויש מגרש משחקים.

משם המשכנו לאגם גוסאו (חנינו רחוק כי היה מפוצץ באנשים)  פשוט אי אפשר להפסיק לצלם ולהגיד וואו מהיופי של המקום הזה.
שכרנו סירת מנוע לחצי שעה(בהחלט מספיק) אחרי זה ישבנו בצד ימין של האגם קרוב למים, הילדים האכילו את הברווזים ואנחנו נחנו. גם כאן יש מסלול שמקיף את כל האגם (אנחנו ויתרנו).
מיקום האגם בGoogle Map…

הרעב התחיל להציק, התיכנון היה להגיע להלשטאט. שקלנו אם לאכול במסעדה שבאגם או להתחיל להתקדם להלשטאט ולאכול שם. בסופו של דבר החלטנו שנאכל בהלשטאט (טעות).
אז נסענו להלשטאט בדרך יפה. חנינו בחניון P2 (בתשלום).

העיירה יפה מאוד, ציורית, הרבה סמטאות, בתים על המזח, על צלע ההר – אבל אנחנו לא ממש התחברנו. ובטח שלא הילדים.
יש אפשרות לשכור סירות (פדלים, ברבורים, מנוע) אבל כיוון שכבר עשינו שייט בגוסאו – לא הרגשנו צורך.
אז חיפשנו מקום לאכול, והכל היה מאוד יקר ומאוד תיירותי. אכלנו באיזה סתם מסעדה של סתם עוד שניצל וצ'יפס ושילמנו הון.אני מניחה שאפשר להסתובב שם שעות, ברחובות הציוריים, לטייל למעלה – אבל בשבילנו זה ממש לא התאים. נקסט.

יום שבת 24/8/19

התכנון היה לנסוע למדרגות לשום מקום, הגשר התלוי ומערת הקרח. אבל – כיוון שמזג האוויר היה לא להיט (באזור של המדרגות) – ושם – הראות חשובה, ביחד עם שיקול המחיר היקר של האתר – החלטנו לוותר. חיפשנו משהו קרוב (כי עייפנו מנסיעות) וקיבלנו המלצה על מסלול פלורי שנמצא בפלאכאו. אפשר להגיע לשם עם רכבל (שכלול בכרטיס) או לנסוע עם הרכב בדרך מפותלת ויפה במעלה ההר עד למעלה. האטרקציה עצמה היא חינמית.

בכניסה למסלול כל אחד לוקח פלייר ועפרון, מתחילים את המסלול שכל כמה מטרים יש שלט עם חידה עליו, מגלים את התשובה (יש רמזים) ורושמים את האות של התשובה בפלייר, בסוף מגלים את הביטוי שמתקבל (באוסטרית), מביאים את הפלייר למסעדה שבסוף המסלול ומקבלים הפתעה מתוקה לילדים (קיבלו סוכריה על מקל ומשחק קלפים).
המסלול עצמו מתאים לעגלות, במהלכו יש כל מיני אטרקציות לילדים (אומגה, רפסודה על מים, מגלשות, קיר טיפוס ועוד כלמיני) היה ממש נחמד.

חלק מהמסלול בעליה, חלק ביער, חלק בירידה. היה מזג אוויר מושלם. ונוף מדהים על כל פלאכאו נשקף מההר. אחרי שסיימנו את המסלול ישבנו במסעדה ואכלנו קינוחים מצויינים (קייזרשמרן, אפלשטורדל ועוד שטורדל גבינה עם אוכמניות). כמובן בתוספת בירה.
צמוד למסעדה יש מתחם עם מתנפחים, נדנדות, מגלשות ועוד משחקים לילדים).

לאחר מכן המשכנו לוואסרוולט וואגרין – שזה יותר כמו בריכת קאנטרי שכונתית.
 כניסה חינם עם זלצבורגקארד. יש בריכות חיצוניות, גם לקטנטנים אבל המים קרירים, יש בריכה פנימית שיוצאת גם החוצה עם מים חמימים אבל לא כמו בתרמות הקודמות שהיינו בהם. יש שתי מגלשות חיצוניות שמתאימות לילדים קטנים (לא רק) ו 2 מגלשות פנימיות שהסיום שלהן בבריכה החיצונית. מגלשות ממש מגניבות. יש גם מגלשה פנימית לקטנטנים ויש סאונה שלא נכנסים אליה בעירום חחחחח סאונה למשפחות. רטובה ויבשה (לכניסה למתחם הסאונה צריך להעביר את הכרטיס).
המון דשא מסביב, לשבת (אבל היה קריר ולא ניצלנו את הבחוץ כמעט בכלל). העברנו שם כמה שעות (אין הגבלה של שעות).

חזרנו רעבים והחלטנו לנסות את מסעדת פינוקיו שכולם ממליצים עליה (נמצאת באלטנמרקט).
אכן מאוד מומלצת! ורצוי להזמין שולחן מראש כי אנחנו בפוקס מצאנו שולחן בחוץ (והיה קר ולא ממש נעים) אבל המנות טעימות מאוד (אכלנו פיצות ופסטות).

חזרנו לדירה, לאריזות כי מחר עוזבים….

יום ראשון 25/8/19

עוזבים את החווה ואת חבל זלצבורג. נפרדנו מהמארחת המקסימה שלנו, נפרדנו מהסוסים והארנבים ומכל המרחבים הירוקים הבלתי נגמרים, בעצב…

התחלנו את הדרך לכיוון וינה אבל החלטנו שאנחנו לא רוצים לוותר על ארמון הלברון ולכן סטינו קצת מהדרך כדי לבקר שם. היה מזג אוויר יפה. מראש הכנתי ברכב תיק עם בגדים להחלפה. ונעלנו כולנו כפכפים.
הגענו לארמון הלברון היה מזג אוויר מעולה. בקופה קיבלנו כרטיסים לסיור מודרך במזרקות (רק בהדרכה נכנסים לשם) – כלול בזלצברוגקארד. עד שהתחיל הסיור, אכלנו כריך ליד אחת הבריכות שבגנים.
הסיור היה מצחיק, מעניין עם הפתעות רטובות. מאוד מומלץ. מתאים גם לעגלות (לא חייבים להירטב).
מיקום הארמון בGoogle Map…

סיימנו את הסיור וטיילנו בגנים המטופחים והירוקים. מרחבים ירוקים שאפשר לרוץ, מגרש משחקים עם אומגה.
ואז התחיל לטפטף. הסתתרנו מתחת לעצים של גן המשחקים, הטיפטוף המשיך. הילדים החליפו בגדים (כי הם נרטבו לגמרי במזרקות).
החלטנו להיכנס למוזיאון שבארמון (גם כלול בכרטיס). מקבלים רמקול עם הדרכה קולית (באנגלית) הסתובבנו קצת במוזאון (חביב, אפשר לוותר) בעיקר חיכינו שהגשם יפסיק. אבל הוא לא הפסיק. הילדים כבר התחילו להיות רעבים.
רצנו מהר למסעדה שנמצאת ליד הקופות, נישנשנו צ'יפס ונקניקיות. והגשם לא פסק. אז נכנסנו לרכב והתחלנו בנסיעה לכיוון וינה. הנסיעה עברה חלק, ללא פקקים. אבל עדיין – נסיעה ארוכה (שלוש שעות ורבע) לא פשוטה.
מתנחמים בנוף היפה מסביב ובמוזיקה שמנעימה את הדרך. בדרך ירד גשם לסירוגין.

הגענו לוינה בשעה 18:45 לדירה שהזמנו – דקה אחרי הגיעו החבר'ה של אבריקס לקחת את הרכב.
הדירה שהזמנו בוינה – היא WOW ענקי! הזמנו דרך בוקינג. נמצאת ברובע 2 (הרובע של היהודים – אז מי שזה חשוב לו – יש מסביב מסעדות כשרות וסופר כשר). הדירה נמצאת בבניין של 5 קומות. המפתח חיכה לנו בתיבה שנפתחת עם קוד, בכניסה לבניין. את הקוד קיבלנו למייל יומיים קודם. הכל עבר חלק. יש מעלית. קיבלנו דירה בקומה הרביעית – דירה מהממת!
מעוצבת, נעימה, חלונות גדולים, הרבה אור.
בדירה היו שני חדרי שינה עם מיטה זוגית ענקית בכל אחד, ובסלון ספה שנפתחת למיטה זוגית (שמתאימה לשני ילדים קטנים או למבוגר אחד), פינת אוכל, שתי מקלחות, שירותים אחד, מטבחון קטן אבל שיש בו הכל כולל מקרר שהיו בו מים, רד בול, ועוד שני בקבוקי שתייה (ללא עלות), כלים לבישול, לאוכל, מלח, סוכר, מכונת קפה של נספרסו כולל קפסולות (חופשי), מיקרו, קומקום חשמלי, כיריים חשמליים.
בקומה החמישית יש מרפסת על הגג עם שולחן גדול שאפשר לשבת שם. יש חדר כושר קטן עם מסלול ריצה, אלפטיקל ועוד מכשיר משקולות משולב, בחדר כושר היה גם מקרר קטן שהיו בו עוד רד בולים, ועוד משקאות ואפילו אבקת חלבון.
בקומה 5 יש גם שתי מכונות כביסה ומייבש אחד לשימוש חופשי של הדיירים – ללא עלות. קיבלתי למייל גם סרטוני הדרכה איך להפעיל את כל המכשירי חשמל, איך לפתוח את תיבת המפתח – הכל היה מסודר ונקי ונעים. 3 דקות הליכה מהדירה יש תחנת מטרו.

התאקלמנו בדירה בזריזות ויצאנו לכיוןן פראטר פארק. הלכנו ברגל מהדירה. הליכה של 20 דקות. הגענו בערך ב- 20:00. הלונה פארק נסגר בשעה 24:00 אבל לא הייתי ממליצה להגיע כל כך מאוחר – חלק מהמתקנים נסגרו מוקדם יותר וגם רצינו להישאר עוד, לא הפסיק לנו.
הלונה פארק – ענק! ענק! ענק! מתקנים מטורפים שלא ראינו כמוהם. לכל מתקן קונים כרטיס בנפרד – זה סיפור לא זול.
המחירים נעים בין 2.5 יורו ל-5 יורו לכרטיס לאדם. המתקנים השווים כמובן שעולים 5 יורו. הקצבנו לכל ילד סכום כסף.
הילדים (וגם אנחנו) עלינו על כמה מתקנים, הילדים עלו על מתקנים מפחידים מטורפים. יש שם בערך 5 רכבות שדים למי שאוהב. סיימנו שם ב- 24:00 והיינו מרעבים, אכלנו נקניקיה בלחמניה בדוכן שבכניסה לפארק. הלכנו לדירה שוב ברגל, הליכה שהייתה דיי מפחידה כי הרחובות היו חשוכים.
מיקום פארטר פארק בGoogle Map…

יום שני 26/8/19

בבוקר, הלכנו לכיוון סטארבקס (כי המתבגרת חייבת תמונה לאינסטגרם) שהיה במרחק 7 דקות הליכה, אז על הדרך הרווחנו טיול קצר ותמונה על הגשר. שתינו את השייק וליד הייתה חנות של דאנקן דונטס אז התפנקנו בדונטסים מעולים.

משם נסענו במטרו לעולם הים (גוגל מפות אמר לנו בדיוק איך לסוע). לא היה תור בכלל בכניסה. עולם הים זה בניין של 11 קומות, בכל קומה אקווריומים עם כל מיני סוגי חיים בים, וגם קומה של חיות אקזוטיות כמו קופים, ציפורים, וכל מיני זוחלים.

אני חייבת להגיד שלא התעלפתי על המקום. כלומר אין ספק שהיה יפה, מעניין, חיות ים מיוחדות – אבל בגדול – הייתי מעדיפה לנצל את הזמן למקום אחר כי זה לא היה משהו ממש ממש מיוחד. הסתובבנו בין הקומות בערך שעתיים וחצי.
משם הלכנו רגלית לרחוב מריה הילפר – רחוב הקניות – קצת חמצן לנשימה חחחחחחחח היינו רעבים אז אכלנו ב KFC ואחרי זה קצת שופינג (לא הרבה כי היינו כבר מותשים). חזרנו לדירה גם במטרו.

קצת נחנו (עשיתי עוד כמה מכונות כביסה). בערב לא היה לנו כח להרחיק בשביל לאכול אז מצאנו מסעדה סינית ברחוב ליד בדירה היה טעים וזול.

יום שלישי 27/8/19

עוזבים! בבוקר הלכנו לאכול ארוחת בוקר במקדונלדס שהיה במרחק 3 דקות מהדירה (ליד תחנת המטרו), קנינו ב-Spar קצת שוקולדים לעבודה. סיימנו אריזות והגיע ציון הנהג שהזמנו מראש -ממליצה עליו מאוד!
ישראלי לשעבר, הגיע בזמן, לקח לנו 50 יורו (מונית גדולה שהכילה את כולנו פלוס כל המזוודות) הטלפון של ציון – 676847561203 43+

הגענו לשדה תעופה לטרמינל 3. עשיתי 47 שעות לפני צ'ק אין (המקומות נבחרו כבר עבורי – שורה שלמה שורה 14).
הגענו לעמדת כירטוס המזוודות – זה תהליך שעושים עצמאית, סורקים את הברקוד של הבורדינג פס, ואז יוצאת מדבקה למזוודה. יש שם דיילים שעוזרים למי שמתקשה. אחרי זה עוברים לעמדה ששולחים בה את המזוודות, אותו התהליך – סורקים את הברקוד שעל המזוודה, מניחים על המשקל וזה נשלח למסוע. לא היו בעיות. הטיסה יצא באיחור של חצי שעה.
האוכל היה טעים – מנה רגילה הייתה ספגטי ברוטב עגבניות מוקרם, ארוחת הילדים הייתה נקניקיות עם פירה וירקות מבושלים, הארוחה הצמחונית הייתה אורז בתיבול הודי, הארוחה הכשרה הייתה דג סלמון. טיסה של 3 שעות שעברה חלק.

וזהו – הסתיימו להם 11 ימים מהממים.

כמה טיפים שצברנו בדרך – מאחרים ומעצמנו:

• בגדים – מראש ידעתי שאני אעשה כביסה בחווה אז לא לקחתי בגדים לכל כמות הימים. אבל כן לקחתי בגדים חמים שלא השתמשתי בהם. ביום שהיינו מקום הגבוה, היינו עם חולצה קצרה ומעליה קפוצ'ון. ביום שירד גשם, זה היום היחידי שהשתמשנו במעילים. אז
    אני ממליצה כן לקחת מעיל (עדיף יוניקלו שלא תופס הרבה מקום) אבל אפשר לוותר על סוודרים, פוטרים אפשר חולצה ארוכה אחת או שתיים ומעיל שיהיה ברכב לכל מקרה. היו לנו גם ימים חמים שהינו עם קצר.
  • חד פעמי – הבאתי הכל, צלחות, כוסות, קעריות, סכום. בפועל לא השתמשנו כי בדירה היה מדיח כלים – אז זה היה מיותר. רק אם מישהו מתכנן לעשות פיקניקים בחוץ. אנחנו אכלנו לרוב בצהריים במסעדות.
    גם שקיות אשפה הבאתי – אבל לא השתמשתי כי היה בחווה. כן להביא קליפסים שסוגרים שקיות, לשמירה על טריות.
  • אוכל – עשינו קניות כמה פעמים במהלך התקופה. מאוד בסיסי. שימו לב שהסופרים נסגרים מוקדם (18:00 או – 19:00) אז להערך בהתאם. בבוקר הילדים אכלו קורנפלקס, לפעמים חביתה.
    הכנו כריכים לכל אחד – אז כן להביא שקיות סנדביץ' ומפיות לעטוף את הכריכים.
    הכריכים החזיקו אותנו, יחד עם חטיפי נישנוש עד הצהריים, שלפעמים היה בשעה מאוחרת מהרגיל ובערב הכנו בדירה – פסטה, נקניקיות, ירקות, לחם מטוגן, טוסטים – דברים קלילים.
    הבאתי איתי מלח ופלפל אבל היה בדירה. אם אתם אוהבים קפה מסויים אז כדאי להביא מהבית.
    בכלל דברים שאתם יודעים שהילדים בעייתים ואוכלים רק את זה (נגיד קוסקוס או פתיתים) אז כדאי להביא מהבית.
    הבאתי ציידנית רכה וקרחונים – זה נחמד לשים  בקבוק מים קרים בצידנית ברכב ושמסיימים את הבקבוקים הקטנים ורוצים למלא – המים נשמרים קרים. כנ"ל פירות ששמתי בצידנית.
    הבאתי גם כמה קופסאות פלסטיק – גם יכול לשמש אם רוצים לחתוך פירות ולקחת לדרך או אם נשאר אוכל אז לארוז אותו במקרר בקופסא ולא בסיר.
  • תביאו תרמוס – וכוסות לקפה חד פעמי. נחמד לקחת לדרך בנסיעות הארוכות.
  • לעשות עבודת הכנה – להכניס את כל האתרים שמעניינים לגוגל מפות. לבנות את המסלול לפי מיקום האטרקציות ולהיות מוכנים לשינויים. שתהיה תוכנית מגרה לכל יום.
  • להוריד אפקליציה של מזג אוויר. לבדוק יומיים,יום קודם ואז להחליט מה עושים. אני השתמשתי ב wetter.com אפשר להכניס אזורים וככה לראות כל יום, פירוט לפי שעות, ומה הסיכוי לגשם.
  • באופן כללי – לזרום! במיוחד אם נוסעים עם חברים.
  • לקחת מכשירי קשר (ווקי טוקי) – אנחנו הבאנו וגם החברים (כאלה קטנים של מוטורלה של הילדים) – מאוד עזר במיוחד בנסיעות לתיקשור מיידי (תעצור פה, תפנה פה, רגע נמלא דלק, הנה פה יש חניה וכאלה).
  • להביא מהארץ מגבות מיקרופייבר שהן דקות, כי בכניסה למרחצאות – אם רוצים מגבות זה בתשלום.
  • להביא מהארץ 2 תיקי בד גדולים שיהיו ברכב – אחד עם מגבות, בגדי ים וכפכפים, וכל מה שאתם חושבים שאתם צריכים למרחצאות – שיהיה מוכן במקרה וישתנו התוכניות באמצע היום ותחליטו ללכת למרחצאות, ושני עם מעילים ומטריות, במקרה ויפתיע הגשם. אני ממליצה להביא 2 בגדי ים לכל אחד כי לא תמיד בגד הים יספיק להתייבש עד ליום הבא שתרצו להשתמש בו שוב.
  • תדאגו שתהיה לכם מחצלת בתיק. אני קניתי מאליאקספרס כזאת שמתקפלת קטן.

אתרים שתיכננו ולא הספקנו:

• אגם קלאמזה – כלול בכרטיס
  • מפלי גולינג – כלול בכרטיס
  • מרחצאות אקווה סלצה – כלול בכרטיס ל- 4 שעות

אתרים שרצינו אבל בגלל מזג אוויר/הגבלת גיל לא עשינו:

• המדרגות לשום מקום – כדאי רק ביום שיש מזג אוויר יפה (ראות יפה – אחרת חבל על הנסיעה ועל הכסף – בגלל זה ויתרנו) להזמין מראש באתר שלהם עליה בגונדולה וירידה (זה לא עולה כסף) ולקחת את כרטיס החניה איתכם.
  • קרטינג בשלדמינג – 3 ילדים הצטרכו ליווי (בגלל גיל וגובה) ואנחנו רק שני הורים אז לא התאפשר.

אתרים נוספים שסימנתי לעצמי – אבל הזמן מוגבל –

הר הרוחות, אגם המלכים, פארק החושים sinne (רחוק), חיפוש זהב בעמק ראוריס, נקיק למארקלאם, פארק ריטיסברג.

הטיפים השווים באמת נמצאים במיילים…

למצטרפים לרשימת הדיוור של אוסטריה אני שולח (בחינם) עוד הסברים ומידע בנושאים או ואחרים, כדי לעזור לכם לתכנן את הטיול בכיף ובלי לחץ.
מדריך לתכנון ראשוני והזמנת הטיול
שיטות לאיתור טיסות זולות ורכב שכור.
אתרים להזמנת מקומות לינה טובים באוסטריה.
מידע על תקשורת ואפליקציות, השכרת רכב, ביטוח נסיעות ועוד.
וגם הנחות מיוחדות, כדי שלא תשלמו הרבה :-)

(ההצטרפות בחינם ומהווה הסכמה לתקנון השימוש של האתר. ניתן להסיר עצמך בכל עת בקלות)

התוכן בעמוד זה הועלה נכתב באדיבות רבה על-ידי גולשי האתר למטרת שיתוף החומר ועזרה למטיילים אחרים.
ייתכן וסביר כי במהלך הזמן השתנו שעות פתיחה, מחירים ופרטי מידע אחרים, ועל הקורא לבדוק אותם לפני השימוש בהם.
השימוש במידע מהווה הסכמה לתנאי השימוש של האתר.
לשליחת סיפור הטיול שלכם לחצו כאן.