בית » רכבלים מומלצים באוסטריה

רכבלים מומלצים באוסטריה

במדינה עם כל כך הרבה הרים כמו אוסטריה, רכבלים נראים כמו דבר מובן מאליו. באוסטריה אינספור רכבלים המגיעים לגבהים שונים.

לפעמים מדובר בנסיעה חווייתית נטו כדי לראות נוף מרהיב, ולפעמים מדובר בדרך התניידות, למשל כאשר אנחנו רוצים לעלות לנקודת ההתחלה של מגלשת הרים או למסלול טיול רגלי. מה שחשוב לא פחות הוא שעצם העלייה על הרכבל היא אטרקציה משל עצמה: האדרנלין שעולה ככל שמתקרבים לפסגה, הנופים המרהיבים הנשקפים והזדמנויות פז לתמונות.

לפניכם מספר רכבלים באוסטריה שאנחנו ממליצים לנסות לשלב בתכנית הטיול.

רק לפני שמתחילים שימו לב – רוב הרכבלים לא פועלים כל השנה, בטח באתרי הסקי. ואז ייתכן שבעונת המעבר (אביב וסתיו) יש כמה שבועות ללא פעילות כאשר הם מתכוננים לעונת החורף לסקי, או לעונת הטיולים של הקיץ. בדקו מראש את מועדי הפעילות לפני שאתם מגיעים!



הרכבל להר
Nordkette

ההר המרשים הזה, בסביבת אינסברוק, מציע עבורכם את אחת הנסיעות החווייתיות ביותר ברכבל באוסטריה – וזה ממש לא דבר של מה בכך. הרכבל, היוצא מאינסברוק, כולל שתי תחנות: הראשונה שבהן מגיעה לגובה של כ-1,950 מטרים והשנייה לכ-2,355 מטרים (כמובן שהנקודה השנייה, כמיטב המסורת, היא המומלצת יותר). קודם עולים בפניקולר לנקודה בה יש גם גן חיות אלפיני חביב. במעלה ההר תמצאו בעיקר תצפית שאין הרבה באוסטריה שיפות ממנה, אבל גם הפתעות כמו אזור סקי קטן, מערת קרח ועוד.

שעות פעילות:

הרכבת מ-Hungerburg (הנקודה אליה מגיע הפניקולר) ל-Seegrube יוצא בשעות 8:30-17:30 ברוב ימות השנה. הרכבל השני בשעות 9:00-17:00. נסיעה נעשית אחת לכרבע שעה.

מחירים: טווח המחירים רחב ומשתנה בהתאם לכיוון הנסיעה ולתחנות הנבחרות. המחירון המלא כמו גם מידע מעודכן נמצא כאן.

רכבל באוסטריה


הרכבל למגלשת ההרים
Alpine Coaster באימסט – Imst

מגלשת הרים הנחשבת לאחת המומלצות באוסטריה, בעיקר בשל מסלול של כשלושה קילומטרים וחצי הנחשב לארוך מסוגו בעולם. כדי להגיע לכל הטוב הזו תעלו על רכבל פתוח ודו מושבי (Chair Lift), כך שבמשך כל העלייה הנופים יהיו ממש מתחת לרגליים שלכם. יש למעשה שני סוגי רכבלים היוצאים מנקודות שונות.

שעות פעילות:

הרכבל Untermarkter Alm – פועל בשעות 9:00-17:00 בסופי שבוע (החודשים מאי ויוני), מדי יום (סוף יוני עד ספטמבר) ובסופי השבוע (חמישי-ראשון) בחודשים ספטמבר ואוקטובר).

הרכבת Alpjocj – פועל בשעות 9:15:12:00 ו-13:00-16:45 בבסיס יומי החל מסוף יוני ועד ל-9 לספטמבר ובימי חמישי-ראשון מה-13 לספטמבר עד ה-7 לאוקטובר.

מחירים:

ניתן לרכוש כרטיסים משולבים של הרכבל עם 1, 3 או 10 גלישות במגלשה. המחירים נעים בין כ-5 יורו לרכיבה בודדה לילד בגילאים 3-6 ובין כ-110 יורו עבור מבוגרים הרוכשים כרטיסיה של עשר גלישות.


הרכבל בברגנץ

חבל פורארלברג (Vorarlberg) נחשב למערבי מבין חבלי אוסטריה ומציע קודם כל מיקום נהדר, סמוך לכמה ממוקדי העניין המרכזיים. מומלץ לבקר בעיירה Bregenz גם בשל הרכבל היוצא ממנה ומגיע עד ל-Pfander, גובה של קצת יותר מ-1,000 מטרים מעל פני הים. הנסיעה ברכבלים גדולים (עד 80 איש) נמשכת כשש דקות וכוללת נוף מרהיב של העיר העתיקה, אגם קונסטנץ שהיא נמצאת לגדותיו והגבול של אוסטריה עם שוויץ וגרמני. מנקודת הסיום יוצאים מספר מסלולי הליכה ויש גם נקודות תצפית מרהיבות נוספות.

שעות פעילות:

הרכבל יוצא מדי יום בין השעות 8:00-19:00, לרוב אחת לרבע שעה (בהנחה שישנם עשרה אנשים לפחות).

בתיאום מראש ניתן לצאת למסע ברכבל בשעות הערב – החל מ-19:00 – מדי יום.

מחירים:

המחירים בעונת השיא עומדים נכון להיום על כ-6.5-13 יורו לאדם לשני הכיוונים או כ-3.8-7.5 יורו לכיוון אחד בלבד. יש תעריפים מוזלים למבוגרים (מעל גיל 65), לבני נוער (16-19) ולילדים בגילאי 6-15. ניתן לרכוש כרטיסיות בנות מספר נסיעות וכן כרטיסים משפחתיים.

רכבל באוסטריה


הרכבל למערת
EISRIESENWELT

הרכבל הבא מומלץ בעיקר בשל הנקודה הנמצאת בנקודת הסיום שלו – מערכת הקרח EISRIESENWELT, הנמצאת בוורפן – מרחק של כ-40 קילומטרים מדרום לזלצבורג. זוהי מערת הקרח הגדולה מסוגה בעולם: אורכה עומד על לא פחות מכ-42 קילומטרים. בסיור נתקלים באולם נטיפים, בגושי קרח ענקיים, בארמון קרח ועוד. המערה מכוסה קרח בכל אחד מימות השנה, אבל פתוחה לתיירים לרוב החל מחודש מאי ועד לסוף אוקטובר.

שעות פעילות:

עלייה ברכבל אפשרית עד השעה 15:20 (בחודשים מאי, יוני, ספטמבר ואוקטובר) או 16:20 (יולי ואוגוסט). הירידה האחרונה היא בשעה 17:00 ב-Low season ו-18:99 ב-Peak season.

מחירים: נהוג לרכוש כרטיס המשלב ביקור במערה עם הרכבל, כאשר המחירים עומדים נכון להיום על כ-24 יורו לכרטיס רגיל ו-14-22 יורו לכרטיס ילדים, נוער או מוזל. ניתן לרכוש כרטיס משפחתי.

מי שרוצה לעלות על הרכבל בלבד, בלי המערה, ישלם 5-8 יורו עבור כיוון אחד או 9-14 יורו לשני הכיוונים.

הרכבל ביונטנרסברג

רכבל פופולארי הנמצא בצלע ההר Untersberg, בקצה זלצבורג, ופועל מאז 1961. הוא מגיע לגובה של יותר מ-1,850 מטרים, כך שהנוף הנשקף במהלך כעשר דקות נסיעה עוצר נשימה בכל ימות השנה: בקיץ ירוק ופורח, בחורף לבן ומושלג. בנקודת הסיום של הרכבל יש תצפית מרשימה אפילו יותר (בימים בהירים תראו עד בוואריה), לצד מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות, אנדרטה לזכר חיילים ששירתו ביחידות ההרים ועוד.

שעות פעילות: משתנות בחודשי השנה. הרכבל מתחיל לפעול לרוב בסביבות 8:30-9:00 בבוקר ומסיים את פעילותו בשעה 16:00-17:30.

מחירים: התעריפים משתנים בהתאם לכיוון הנבחר, לסוג הנוסע ולעונה בשנה. לשני הכיוונים מדובר בסדר גודל של כ-25 יורו למבוגר ו-12 יורו לילד בגילאי 6-14 (שימו לב שמשלמים רק על הילד הראשון).


Stubnerkogelbahn

ממוקם בעמק גסטיין (Gastein), רכבל Stubnerkogelbahn לוקח אותך לפסגת הר Stubnerkogel. משם תוכלו ליהנות מנופים מדהימים של העמק, הפסגות שמסביב, ומפלי גשטיין המפורסמים. 

מספר תחנות: ב-Stubnerkogelbahn יש שתי תחנות: Bad Gastein (בבסיס) ו-Stubnerkogel (בחלק העליון).

גובה מרבי: הרכבל מגיע לגובה מרבי של כ-2,262 מטר בתחנת שטובנרקוגל.

משך הנסיעה הוא כ-10 דקות.

שעות פעילות ועלויות מעודכנות תמצאו באתר הרשמי…


רכבל קרחון דכשטיין

רכבל זה לוקח אתכם לקרחון דאכשטיין, אחד מאזורי הסקי והטיולים הפופולריים ביותר באוסטריה. מהפסגה, תוכלו ליהנות מנופים פנורמיים של ההרים שמסביב ושל אתר המורשת העולמית של אונסק"ו האלשטאט-דכשטיין/זלצקמרגוט.

מספר תחנות: לרכבל קרחון דכשטיין יש שתי תחנות: Ramsau am Dachstein (בבסיס) וקרחון דכשטיין (בחלק העליון).

גובה מרבי: הרכבל מגיע לגובה מרבי של כ-2,700 מטר בתחנת קרחון דכשטיין.

משך הנסיעה: הנסיעה ברכבל אורכת כ-20 דקות.

שעות פעילות ועלויות מעודכנות – תוכלו לקבל את המידע המהימן ביותר באמצעות אתר האינטרנט הרשמי של הרכבל.


גונדלת קיצשטיינהורן

ממוקמת ליד צל אם זי, גונדולת קיצשטיינהורן מסיעה מבקרים לקרחון קיצשטיינהורן. הוא מספק נופים מדהימים של הפארק הלאומי Hohe Tauern והנופים האלפיניים שמסביב.

מספר תחנות: לגונדולה קיצשטיינהורן שני חלקים עיקריים עם מספר תחנות ביניים. הקטע הראשון עובר מקפרון (בבסיס) ל-Langwiedboden, והקטע השני עובר מ-Langwiedboden לתחנה העליונה, הידועה בשם Gipfelwelt 3000.

גובה מרבי: הרכבל מגיע לגובה מרבי של כ-3,029 מטר בתחנת Gipfelwelt 3000.

משך הנסיעה – כעשר דקות.

שעות פעילות ועלויות מעודכנות – תמצאו את כל המידע באתר האינטרנט הרשמי של הקרחון.

מידע רלוונטי נוסף שאולי יעניין אותך:

Subscribe
Notify of

2 תגובות:
Inline Feedbacks
View all comments
2
0
Would love your thoughts, please comment.x