בית » חבל שטיריה | Styria

חבל שטיריה | Styria

חבל שטיריה (Styria), או בעברית – שטיריה

למה בעצם צריך לומר שטיריה עם ש'? כי צירוף האותיות St בתחילת מילה בגרמנית מבוטא כמו ש' ולא כמו ס'. כמו ש-strudel ייקרא שטרודל (ולא סטרודל). אך אנחנו בעצמנו חוטאים בזה ולכן בחלק מהאתר רשום שטיריה וחלק שטיריה, בכל מקרה בגרמנית השם הוא Steirmark.

חבל סטיריה / גוגל מאפס
חבל סטיריה / גוגל מאפס

חבל שטיריה הוא השני בגודלו מבין חבלי אוסטריה, והוא מציע יערות סבוכים וטוואי הררי בחלקו הגדול. הוא נמצא בחלקה הדרום מזרחי של אוסטריה, וגובל עם סלובניה מדרום, קרינתיה וזלצבורג ממערב, אוסטריה עילית ואוסטריה תחתית מצפון, ובורגרלנד ממזרח.

אזור זה ידוע בשל היין שלו (בחלקו הדרומי בעיקר, המכונה גם "טוסקנה של אוסטריה"), הטירות ומתחמי הספא הנפלאים. אך בהתאם הוא מציע גם מספר אתרי סקי מוצלחים, ועיר הבירה שלו – גראץ, היא פנינה נהדרת. חובבי המעדנים ימצאו כאן גם גבינות בוטיק, נקניקים, שוקולד ואפילו ויסקי.

מהו סגנון הטיול המומלץ בחבל שטיריה / סטיריה?

רוב המבקרים באוסטריה יעדיפו לטייל קודם כל בחבלים המוכרים יותר- חבל זלצבורג או חבל טירול, ולכן חבל זה מתאים במיוחד גם לכאלה שכבר ביקרו באוסטריה, ומחפשים לחקור אזורים ונופים חדשים.

למרות גודלו, הוא אידיאלי לטיול כוכב בן מספר ימים אך גם יתאים לטיול בן יום-יומיים בדרך מוינה לסלובניה או לחבל קרינתיה.

איך כדאי להגיע לחבל שטיריה?

הדרך הקלה ביותר להגיע היא באמצעות טיסה ישירה מהארץ לזלצבורג, ומשם מדובר בנסיעה של כחצי שעה- שעה עד לשטח המחוז. גם טיסה לוינה אפשרית, ואפילו מעבר דרך סלובניה.

איפה כדאי ללון באזור?

תלוי באזור בו תרצו לבקר.
– תוכלו למשל ללון במלונות הטובים של עיר הבירה גראץ,
– או באחת מהעיירות הציוריות המנקדות את החבל כולו.
– עבור אלו הרוצים לבקר באזור רכס דאכשטיין – מומלץ להתמקם באזור שלאדמינג, מספר מקומות החביבים על המטיילים באזור הם: באד אאוסזה (Bad Aussee), ו- Mariazell.

>> לרשימת מקומות לינה פנויים בחבל שטיריה הקליקו כאן…


נקודות עניין מגוונות בחבל שטיריה

 

עיר הבירה של החבל – גראץ (Graz)

בחבל הזה כל הדברים מובילים לגראץ 🙂 העיר העתיקה גראץ (Graz) שבדרום-מזרח אוסטריה היא המרכזית בחבל והשנייה בגודלה במדינה, אבל עדיין היא חומקת מהרדאר של רוב הישראלים המבקרים באוסטריה. זוהי עיר סטודנטים שוקקת חיים, עם חלק עתיק מרשים שנשמר היטב מימי הביניים והוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו.

רוב מוקדי העניין של גראץ נמצאים במרחק קצר מהמרכז, הלב הפועם, וביניהם: בית העירייה המרשים מהמאה ה-16, המאוזוליאום המעוצב בסגנון הבארוק ועוד. יותר מהם נראה שמוקד העניין העיקרי כאן הוא פשוט לשוטט ברחובות ולהתבונן במבנים היפים. אפרופו התבוננות – גבעת Schlossberg הצופה אל העיר מגובה של כ-120 מטרים (עוד רכבל מתווסף כאן להיצע העצום של אוסטריה). אם אתם בוחרים לעלות ברגל תוכלו לעבור ליד מגדל הפעמון ומגדל השעון. באביב ובקיץ אולי יתמזל מזלכם להגיע לעיר באחד מירידי המוזיקה שמתרחשים בה, בהם האווירה היא צעירה ותוססת.

גראץ Graz
תצפית על גראץ

אתר מעניין אחר הוא מנזר מלק (Melk), המתנשא מעל הדנובה. זהו מנזר בנדיקטי בסגנון הבארוק, שנבנה על צוק רם. במנזר קבורים הקדוש הקתולי קולומן משטוקראו וכן מלכים מהשושלת המלכותית הראשונה של אוסטריה. יופיו של המקום ניכר למרחוק, ותמצאו בו גם מוזיאון אומנות ופארק אנגלי. מצד שני, לא בטוח שהמנזר מצדיק נסיעה אליו במיוחד. אם אתם נמצאים באזור, תוכלו להעיף מבט. אחרת, יכול להיות שתוכלו להסתפק במבנים היפים האחרים שאתם צפויים להיתקל בהם במהלך השהות באוסטריה.

 

Melk המנזר במלק מתנשא מעל הדנובה
המנזר במלק מתנשא מעל הדנובה

רכס הרי הדאכשטיין –  רכס הרי הדאכשטיין הוא רכס גדול ורחב. שהוכרז לא מכבר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בצדו הצפוני הוא נמצא בחבל זלצבורג, וחלקו הדרומי נמצא בשטיריה. המרחק בין שני אלה הוא כשמונים ק"מ, כלומר, למעלה משעה נסיעה. בחלקו הדרומי, הנמצא בשטיריה, נמצאת הפסגה הגבוהה ביותר ברכס (Hohe Dachstein), הקרחון הנקרא דאכשטיין, ואתרים כמו הגשר התלוי, המדרגות לשום מקום וה- skywalk. זוהי אטרקציה תיירותית מאוד פופולארית.

באד אאוסזה (Bad Aussee) עיירה קטנה וציורית הנמצאת במיקום אסטרטגי באזור האגמים בחבל שטיריה. נחשבה בעבר כמרכז המנהלי של מכרות המלח ועד היום מהווה מרכז תרבותי ותיירותי של האזור. תמצאו בה מספר מבנים שנשתמרו עוד מהמאה ה-12, הרבה הזדמנויות לבילוי בחיק הטבע ופסטיבל נרקיסים מרהיב וריחני במיוחד. העיירה נחשבת למרכז הגיאוגרפי של אוסטריה, וממוקמת בדיוק במקום בו נפגשים שלושה נחלים הזורמים לנהר טראון.

האומגה בשטודרזינקן (Stoderzinken) האומגה הגדולה ביותר באירופה תעיף אתכם לחוויה מסעירה מהר יותר ממה שיקח לכם לומר "שטודרצינקן" :-). מתקני האומגה (zipline) נמצאים על פסגת ההר שטודרצינקן (Stoderzinken) בסמוך לכפר הקטן גרובמינג (Gröbming). האומגה מציעה 4 מסלולים מקבילים (כל המשפחה יכולה לצאת ביחד…) המתפצלים לשני מפלסים. סה"כ אורכה הוא 2500 מ', כשמהירות הנסיעה יכולה להגיע עד ל -65 קמ"ש.

 

מידע רלוונטי נוסף שאולי יעניין אותך:

Subscribe
Notify of

0 תגובות:
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x