תפריט

תל אביב ← וינה

מקומות הלינה

מלון Turmhof ב-Gumpoldskirchen

יום 1: נחיתה בוינה, אספנו את הרכב השכור בשדה ונסיעה מלון Turmhof בעיירה קטנה בשם Gumpoldskirchen.

יום 2: לאחר ארוחת הבוקר המצויינת במלון נסענו לטירת Laxenburg. זהו פארק שקט ופסטורלי, גדול וירוק ובו טירה ציורית ואגם שבו שכרנו סירה ממונעת ושטנו חצי שעה. אחרי ארוחה טובה במסעדת Flieger& Flieger הנמצאת בפארק (יש שם גם בריכה) התחלנו בנסיעה לכיוון פלכאו. הגענו לדירה אחה"צ ולאחר התארגנות קצרה יצאנו לאכול במסעדת Paulari המצויינת.

יום 3: נסיעה לתצפית 5 האצבעות וכניסה למערת הקרח. טעות שעשינו היתה להיכנס אל הסיור במערת הקרח מיד אחרי שסיימנו לעלות את העלייה התלולה אליה. היה רצוי לקחת סיור מאוחר יותר ע"מ לעלות בנחת וגם לנוח בסיום העלייה. במערה הטמפרטורה יורדת מתחת לאפס והגענו לסיור מזיעים ועייפים. המערה מאוד מיוחדת ומרשימה. לאחר הסיור הלכנו לתצפית 5 האצבעות – נוף משגע!! כשירדנו נסענו אל האלשטט – עיירה מקסימה. היינו עייפים ורעבים והיה ממש חם אז הסתפקנו בטיול על הטיילת של העיירה והלכנו לאכול במסעדה איטלקית נחמדה הקרובה לחניון מספר 2. חזרנו אל פלכאו ושם אכלנו קינוחים טעימים במסעדת Jadhof.

יום 4: קנינו בבוקר את הכרטיס של הזלצבורגרלנד במשרד התיירות בפלכאו ונסענו למפלי גולינג המקסימים. הסתפקנו בהליכה עד למפל ולא עלינו למסלול עצמו. משם נסענו ללאמרקלאם – מסלול חביב אבל היה חם אז לא הלכנו עד סופו. משם נסענו למכרה המלח בגרמניה – חוויה נחמדה ומיוחדת – הילדים (וגם ההורים) נהנו. חזרנו לפלכאו לארוחת ערב במסעדת Paulari (הילדים לחצו) ולמשחק מיני גולף.

יום 5: עלינו על רכבל הספייס ג'ט שנמצא בפלכאו (העלייה בחינם למי שלן בפלכאו ויש לו את הכרטיס של פלכאו) תצפית, צילומים וירידה מההר לכיוון מתחם המגלשות לאקי פליצר. הילדים התגלשו במגלשות, הקטן קפץ במתנפחים ורכב על אופנוע והגדולות שכרו סגוויי לטיול קצר במקום. נסיעה לפארק החבלים Abtenauerpark שנמצא בעיירה Grobming. הזמנו מראש כרטיס משולב לבנות לפארק ולאומגה המטורפת (Zipline Stoderzinken). הבן הקטן ואימו גם עלו למסלולי החבלים והמסקנה היא שהסטנדרטים של האוסטרים שונים משלנו…
אחרי כל האקשן הזה היינו חייבים לאכול משהו מתוק אז חזרנו לפלכאו לארוחת קינוחים בקונדיטוריה המצויינת שנמצאת סמוך למיני גולף ואחריה למשחק מיני גולף נוסף.

יום 6:
נסיעה למגלשות באבטנאו (הגענו בסביבות 9:30 אז מיד עלינו כי לא היו תורים) ואחריה נסענו לרכבל שמעל סנט גילגן (נוף מדהים) שם הבנות שלנו ריחפו עם מצנחי רחיפה. היה מפחיד להורים וכיף אדיר לבנות. לאחר שכולנו דרכנו שוב על קרקע בטוחה הלכנו לאכול במסעדה על שפת האגם ויצאנו לסיבוב קצר בעיירה המקסימה שכלל שכשוך רגליים במי האגם ומשחק בגן השעשועים החביב ליד הטיילת.
משם נסענו לארמון הלברון לסיור המזרקות – הילדים שהגיעו עם אפס סבלנות להסתובב בטירה הופתעו לטובה ונהנו מאוד מהסיור הרטוב. סיימנו את היום בסיור קצר בזלצבורג אבל כל החנויות היו כבר סגורות וכך גם המוזיאון אז החלטנו לחזור לדירה ולסיים את היום העמוס.

יום 7: התחלנו את היום בפלכאו – שם הבנות עשו זורבינג (אלה היו ה 30 שניות הכי יקרות בטיול, אבל הבנות נהנו וזה מה שחשוב), משם נסענו אל העיירה ואגריין ועלינו על רכבל גרפנברג ואגריני – מומלץ בחום!! נופים משגעים ובלי סוף פעילויות מקסימות לילדים. בילינו שם מספר שעות ואז חזרנו לארוחה אחרונה במסעדה החביבה עלינו בפלכאו. אחרי התארגנות קצרה דירה נסענו אל מרחצאות תרמה אמדה שהיו פתוחות עד 23:00 כי זה סופ"ש. ירד גשם בחוץ ובפנים היה נעים. בשלב מסויים שמענו רק עברית…
יופי של סיום לפרק של חבל זלצבורג!

יום 8: יום גשום מאוד – זה היום שבו עברנו לטירול וחוץ מלבקר במוזיאון המכוניות העתיקות בקפרון ולאכול ארוחת צהריים עם השכנים שלנו בדרך מקפרון לפוגן שבטירול, לא היה יותר מדי מה לעשות. הגענו לדירה מקסימה וענקית: Apartment reiser שנמצאת בעיירה Fugen. מקום מקסים עם נוף להרים ולאחו והמון משחקים. היה קר מדי וגם מאוחר אז נשארנו בדירה ושיחקנו עם הילדים. יש מרחצאות במרחק 4 דקות נסיעה מהדירה אבל לא הספקנו להגיע אליהם. (פעם הבאה)

יום 9: נסיעה לבית ההפוך – אטרקציה נחמדה ומשעשעת – רצוי לבוא כמה שיותר מוקדם כי המקום קטן וכולם רוצים להצטלם אז נהיה קצת צפוף. יש ליד חוות פרפרים אבל לא נכנסנו. משם נסענו לערוץ לאוטש – מסלול מקסים על גשרים מעל מים שוצפים. לאחר המסלול (האדום) נסענו לעיירה מיטנוואלד, שם היה פסטיבל ימי הביניים – נשים, גברים וילדים היו לבושים בלבוש מסורתי והיו כל מיני דוכנים של מאכלים (מאפים, גבינות, מרמלדות, נוגטים ועוד) ופעילויות שונות. לאחר הטיול המהנה בעיירה נסענו לאינסברוק המקסימה לשופינג, שיטוט ברחובות וארוחת ערב במסעדת Vapiano הידועה.

יום 10: עלייה לקרחון הינטר טוקס – משחקים בשלג (למטה היו 30 מעלות, למעלה 3..). חובה להצטייד בכפפות ולבוש חם!! כשירדנו נסענו לארנה של צילרטל: יש מגלשות הרים, קפיצה לתוך מזרון מנופח, טרמפולינות ומגרש משחקים מקסים. בילינו שם שעה מהנה וממצה עד לסגירה ומשם נסענו לארוחת ערב טעימה במסעדת המלון הראשון שמצאנו בעיירה Stumm שנמצאת בדרך לדירה שלנו.

יום 11: ביום זה חיכתה לנו נסיעה ארוכה עד למלון הראשון שבו שהינו בלילה הראשון (קרוב לוינה). התחלנו בנסיעה הארוכה שעברה גם בגרמניה. בשלב מסויים היתה חסימה בכביש ולחרדתנו נאלצנו לחזור על עקבותינו חלק מהדרך. בדיעבד, הסתבר שזה יצא לטובה כי הגענו בדרך אל קונדיטוריה קטנה ומקסימה שם אכלנו עוגות טעימות, שתינו קפה מצויין והתגברנו על הבאסה שגרם בזבוז הזמן. שם הקונדיטוריה: Bonbon&Keksi שנמצאת בעיירה Schleching בגרמניה. משם נסענו לפארק החבלים באניף (פאתי זלצבורג) לבילוי נחמד של שעתיים – שלוש. אחרי הפארק המשכנו בנסיעה לעבר וינה ועצרנו שוב במנזר מלק (Melk) שהיה סגור כי כבר היה מאוחר אבל העיירה נחמדה מאוד ונשארנו שם לארוחת ערב (כך גם ראינו את המבנה מואר – מאוד יפה). הגענו בערב אל המלון אבל הפעם היינו עצובים כי הטיול עומד להסתיים.

יום 12: הילדים לחצו אז נסענו למרחצאות Therme Wien – שנמצאות במרחק 20 דקות ממרכז וינה. מקום גדול עם בריכות מקורות וחיצוניות, מגלשות וספא. בילוי נהדר למספר שעות. התקלחנו במקום ונסענו למרכז וינה אל פארק הפראטר. סיום מושלם לטיול מושלם!!

הטיפים השווים באמת נמצאים במיילים…

למצטרפים לרשימת הדיוור של אוסטריה אני שולח (בחינם) עוד הסברים ומידע בנושאים או ואחרים, כדי לעזור לכם לתכנן את הטיול בכיף ובלי לחץ.
מדריך לתכנון ראשוני והזמנת הטיול
שיטות לאיתור טיסות זולות ורכב שכור.
אתרים להזמנת מקומות לינה טובים באוסטריה.
מידע על תקשורת ואפליקציות, השכרת רכב, ביטוח נסיעות ועוד.
וגם הנחות מיוחדות, כדי שלא תשלמו הרבה :-)

(ההצטרפות בחינם ומהווה הסכמה לתקנון השימוש של האתר. ניתן להסיר עצמך בכל עת בקלות)

התוכן בעמוד זה הועלה נכתב באדיבות רבה על-ידי גולשי האתר למטרת שיתוף החומר ועזרה למטיילים אחרים.
ייתכן וסביר כי במהלך הזמן השתנו שעות פתיחה, מחירים ופרטי מידע אחרים, ועל הקורא לבדוק אותם לפני השימוש בהם.
השימוש במידע מהווה הסכמה לתנאי השימוש של האתר.
לשליחת סיפור הטיול שלכם לחצו כאן.