קיץ חם אבל כיף באוסטריה | מסלול הטיול של עמית

בית » קיץ חם אבל כיף באוסטריה | מסלול הטיול של עמית

נכתב על ידי עמית ברקו

אחרי שחזרנו ביום שלישי האחרון לפנות בוקר, כביסות מנוחה וכל השאר, הגיע הזמן לסכם ולפרט טיול מהמם מלא מלא בחוויות בקיצור, היה חםםםם ומגניב.
לפני הכל, ממליץ בחום להוריד אפליקציה לחיזוי מזג אוויר בשם Weather&Radar (אייקון עם רקע לבן עם מאין עיגול כחול ושמש בצד שמאל), מאוד מדייקת עבור גשם, עננות וטמפרטורה, השתמשנו בה בכל הטיול.

יום 1

אז איפה היינו, נחיתה בוינה מונית שהזמנו מראש לקחה אותנו למלון Stanys das apartmenthotel שנמצא ברחוב Maria Hilfer מרחק של 5 דקות הליכה מתחנת רכבת תחתית בשם Westbanhof Trainstation ושם גם מתחיל רחוב הקניות המהמם (פירוט בהמשך).
המלון עצמו לא גדול, ללא מזגן (היו 2 מאווררים בחדר) ארוחת בוקר אחלה בהחלט ושירות מעולה, בהחלט ממליץ.
התמקמנו, מיד הלכנו לרכוש כרטיס באותה תחנה (ילדים עד גיל 18 בחינם !!), מאוד ממליץ לרכוש את הכרטיס, פעם אחת עצר אותנו פקח באחת היציאות מתחנה ובדק אותנו, עלות של 17 יורו למבוגר ל- 72 שעות.
נסענו ל- Stephanplatz Cathedral, Vienna הסתובבנו באזור ונכנסנו למוזיאון האומנות שליד Hofburg לא זוכר את שמו היה מאוד מעניין גם לבן הקטן (😎 – ילדים בחינם כמו בהרבה מקומות אחרים בוינה, חזרנו למלון ונפגשנו עם החברים מגרמניה איתם המשכנו את שאר הטיול.

יום 2

סיור עם Big bus tour למשך שעתיים – מאוד יקר אבל שווה את המחיר, בלעדיו לא היינו רואים מקומות רבים בוינה, הדרכה בעברית (!!) לאחר מכן נסענו ל- Belveder Palace, מי שממש מתעניין באומנות שייכנס, לנו הספיק מוזיאון אומנות אחד, הגנים בסדר יש יותר יפים.
משם הלכנו ל- Karlskirche רק כדי לצלם, ארוחת צהריים במסעדה איטלקית שמצאנו ולאחר מכן Naschmarket ממנו מאוד התאכזבנו, שוק אוכל די מסריח שבו מוכרים דגים, תמנונים וכד', דוכני תבלינים (שקיות קטנות שעולות המון) ומיני ממתקים בעיקר טורקיים, יכול להיות שגם הרבה דברים אחרים, לא יודע, אחרי 10 דקות יצאנו משם נסענו שוב ל- Stephanplatz ומשם לדירה.

יום 3

נסיעה ב- Tram ל- Schoenbrunn Palace, Vienna, Austria המהמם, אני ממליץ לרכוש את ה- Standart ticket שכולל את הארמון, המבוכים והתצפית ממול על הגבעה אבל תעיינו באתר ותחליטו מה מתאים לכם.
היינו שם כמה שעות טובות, מבוכים ממש מעולים ולא קלים, עלייה די קשה לתצפית ממול ועם הכרטיס עלינו גם לתצפית העליונה – נוף מהמםםםם, בהחלט מומלץ להגיע למיקום זה, רצוי מהבוקר.
לאחר מכן נסענו ל- Stephanplatz אכלנו במסעדת המבוגרים Hard rock cafe, יקר ומעולה לאחר מכן הלכנו למוזיאון האשליות (זהה לאחרים ברחבי העולם וגם בארץ), היה נחמד וחזרה למלון.

יום 4

מוזיאון טכני – 3 קומות של מוצגים מכל הסוגים, הסברים כתובים גם באנגלית, סרטונים לילדים רק בגרמנית (אין מזגןןן) סה"כ היה די כייף (בתכנון התלבטנו בין המוזיאון הזה לטבע ובסוף לקחנו אותו), תבדקו באתרים ובהמלצות מה יותר מתאים לכם מבחינת גיל הילדים, תחומי עניין וכד'. לאחר מכן מסעדה שהוזמנה חודש מראש של Figlmüller at Wollzeile שניצל וינאי ענק, לי אישית אין בעיה של כשרות ואותו שניצל במסעדה זו מחזיר, אפשר להזמין גם שניצלים ענקיים מעוף, אחלה מסעדה, לא זולה, טעים ומיוחד. אחרי המסעדה נסענו ל- Prater Park, Vienna, פארק לא קטן, הכניסה חופשית, התשלום לכל מתקן בנפרד, יש גלגל ענק בכניסה מאוד יקר ויש אחריו אחד לא קטן ברבע מחיר, שאר המתקנים, כולל רכבת הרים עם מספר לופים בהחלט מומלצים.

יום 5

ברטיסלבה – נסענו לשם במעבורת שהזמנו חודש וחצי מראש דרך חברת TwinCityLiner התייצבנו ב- 8 בבוקר במקום, אחלה שייט מוינה לברטיסלבה, בעיר עצמה יש קניון אחרי הגשר של UFO (לא היינו) ויש ארמון בצד שמאל של הגשר, סגור ביום שלישי (לא ידענו והיינו ביום שלישי) חוץ מזה עיר עתיקה לא גדולה, סה"כ לא מצאנו הרבה מה לעשות שם וחזרנו ברכבת – די אכזבה.

יום 6

מעבר מוינה לדירה ליד זלצבורג – רכב לקחנו מתחנת הרכבת המרכזית של וינה (תחנה ענקית), העמסנו את המזוודות מהמלון ויצאנו לדרך, בדרך עצרנו במפלים נפלאים בשם Traunfall מרחק של 5 דקות הליכה מהחנייה, בחינם, כמה מדרגות בקטנה ומפלים בהחלט מרשימים.
לאחר מכן המשכנו לדירה בעיירה בשם Eben im pongau שם הדירה Ride & relax aparthotel Schwarz נוף הרים מהמם מהמרפסת, דירה בגודל מספק בהחלט, הייתה לנו מרפסת משותפת עם החברים מגרמניה, המגבות הוחלפו כל יום, ציוד מטבח מלא וגם אפשר להשתמש חופשי במכונת כביסה ומייבש חוץ מזה בקומה העליונה היה חדר כושר מאובזר, כיסאות מנוחה וסאונה לשימוש חופשי ובחוץ כסאות מנוחה וטרמפולינה לילדים חופשי, אחלה דירה, סופר מקומי במרחק של 5 דקות הליכה ומאפייה לידו, ממליץ בהחלט.
אנחנו הזמנו דרך Booking אבל אפשר גם ישירות מולה, איך שנכנסנו הייתה סופת גשם אדירה של שעה, מדהים בפני עצמו.
אחרי הסופה הלכנו לחפש היכן לאכול צהריים ומצאנו אחלה מסעדה – 10 דקות נסיעה משם בשם Restaurant schwungradl – לא יקר ופשוט היה מעולה מעולה – המסעדה פתוחה משעה 16:00 והתאים לנו מאוד (כתובת sonnenterrasse 3 kegelbahnen)

יום 7

מסלול העץ התלוי ב- Lammerklamm
ים המלכים – Konigssee – צד גרמני – מומלץ להגיע שם כמה שיותר מוקדם מיד אחרי הפתיחה, יש חניון ענק ליד, תשלום לסירה במקום, לא ראיתי צורך להזמין מראש (לא יודע אם ניתן).
שטנו עד Salet שם ירדנו מהספינה, 20 דקות הליכה קלה ומגיעים לאגם נוסף בשם Obersee, אגם מראה מדהים ביופיו כשהגענו התחיל לטפטף, חזרנו לספינה, בהמתנה הגשם התחזק, לאחר מכן, בגשם שוטף, נסענו לעיר הצמודה בשם Berchtesgaden, מצאנו אחלה מסעדה (של מלון) וכשהגשם סוף סוף הסתיים (אחרי 4 שעות), סיבוב נחמד בעיירה (די יפה) וחזרה לדירה.

יום 8

התחלנו בנקיק Lammerklamm – הליכה קלה יחסית על מסלול עץ שתלוי על הרכס מעל הנחל – מדהים ומומלץ – לא יקר יחסית. לאחר מכן נסענו לצד הגרמני ל- Eagle nest שימו לב שה- google maps מפנה לחניון תחתון ויש חניון נוסף, הרבה יותר מלא במעלה הכביש, שניהם בתשלום ע"י מכונה, במקום רוכשים כרטיס ואוטובוס שלהם לוקח למקום. לנו היה תור ענק לקופה והמתנה של יותר משעה לאוטובוס שלנו.
אחרי שמגיעים הנוף מהמם, עולים במעלית למעלה, יש אחלה מסעדה ונוף הרבה יותר מהמם.
לאחר מכן המשכנו לזלצבורג, חנינו ליד Mirable Palace הכניסה לגנים בחינם, בהחלט מרהיבים, לאחר מכן הליכה לעיר העתיקה (הרבה יותר יפה, לטעמי, מברטיסלבה), צילום בבית של מוצרט, סיבוב בעיר של שעתיים וחזרה לדירה.

יום 9

מבט צד על העיירה Hallstatt
נסיעה ל- Hochwurzen. שם עלייה ברכבל ו- GoKart של 7 ק"מ (!!) במורד ההר, כייף לא נורמאלי שווה כל יורו.
לאחר מכן רצינו לעלות למדרגות לשום מקום אבל מסתבר שללא ביצוע Reservation באתר שלהם, לא ניתן להיכנס.
אין לי מושג איך מבצעים, אז נסענו לטירת Hohenwerfen Castle, אפשר לעלות ברגל או עם מעלית על ההר חנייה בחינם, סיור מודרך עם מכשיר בעברית או מדריך בגרמנית, היה מעניין וברמת הבסדר, (יש גם מסעדה בסדר בטירה) אבל העניין במקום הוא מופע הנשרים המדהים ובאמת היה מדהים, מאוד מאוד מומלץ.

יום 10

נסיעה למיקום המדהיםםםםםם – Hallstatt – חנייה בכניסה לעיירה, רצוי להגיע כמה שיותר מוקדם, אחרת פשוט תמתינו שרכב יצא כדי להיכנס.
מיד כשהגענו, עלינו עם המעלית למכרה המלח (אחרי שמגיעים למעלה, פונים שמאלה למדרגות ועולים ברגל – עלייה קשה).
מדובר במכרה המלח העתיק בעולם בן 7000 שנים !!! במכרה יש 2 מגלשות אחת של 13 מטר והשנייה של 64 מטר (!!), המראות בפנים מאוד מרהיבים, יש מדריך/כה שמלווה גם באנגלית, סרטונים בפנים שמסבירים גם באנגלית יציאה ברכבת מאוד מיוחדת ומהירה, אפשר להגיד שמכל הטיול המיקום הזה מדורג גבוה מאוד בין החוויות הכי מלהיבות.
לאחר המכרה, הליכה קצרה ל- Skywalk מבט מדהים על האגם, נוף מהמם. לאחר מכן ירדנו למטה לעיירה המדהימה, מסעדות אין בשפע מדי אבל מצאנו אחת שמסתבר שהייתה פשוט חדשה ולכן האוכל היה פשוט מעולה, סיירנו ברחוב הראשי עד סוף, המון תמונות ונסיעה לצד השני של האגם למיקום בשם Strandbad Obertraun.
זהו חוף ציבורי מאוד מסודר, החוף בחינם, החנייה בתשלום, שימו לב לשלם מיד (!!!!) עם הכניסה לחנייה, יש פקח שבודק כל הזמן את הרכבים, מאוד זול יחסית.

יום 11 – חזרה לארץ

ב- 10 נפרדנו מהדירה ויצאנו לדרך לכיוון שדה התעופה במינכן.
בדרך תפסה אותנו סופת גשם אדירה (ראות אפסית בכביש) אבל לא הפריעה לתכנון המקורי.
הגענו למקום בשם Seebruck in Chiemsee שם היה אחלה מיני גולף ומסעדה 100 מטר ממנו מחירים סבירים בהחלט ומנות ענקיות לאחר מכן נסיעה לשדה, ה- google maps בלבל אותנו במציאת מיקום החזרת האוטו, השלטים בכביש היו הרבה יותר אמינים.

זהו, וואו יצא לי פוסט מאוד ארוך, מקווה שתפיקו ממנו את המירב.

והנה עוד 6 טיפים לטיול באוסטריה:

1. שימו לב שבין התכנון לביצוע היו הרבה שינויים, למשל חשבנו לעלות ל- Eagle nest אחרי ים המלכים אבל בגלל הגשם ויתרנו כי פשוט לא היינו רואים כלום בגלל העננות
  2. כל ערב ישבנו ותכננו מה באמת לעשות למחרת, כל יום עשינו מספר מועט של אתרים, המטרה הייתה הנאה מהטיול ולא טירונות
  3. בכל חניון שלא היינו בטוחים לגביו, שאלנו אם צריך לשלם עליו, יש כאלו שכן ויש שלא, כאשר צריך לשלם, יש מכונות במקום, התשלום במטבעות אבל יש מקומות שאפשר גם אשראי, לפעמים המכונה רק בגרמנית, פשוט תבקשו עזרה מהסובבים
  4. היה חם מאוד (עד 35 מעלות עם לחות של 20% בוינה) לשתות המון המון, לקנות המון מים לא מוגזים Still ולקחת בתיק גב המקום היחיד שהיה קר היה בתוך מכרה המלח (8 מעלות)
  5. את הרכב שכרנו מחברת AVIS, היה אחלה
  6. באחת הנסיעות שמענו אזעקה עולה ויורדת מאחד הישובים, הלב קפץ חבל"ז, לא להיבהל, יש להם סיבות משלהם להפעיל אזעקה (אל תשאלו אותי למה).

אני חייב לציין כי במהלך תכנון הטיול בדקתי שוב ושוב לגבי אתרים בהם ההליכה קלה יחסית בגלל מגבלות בריאותיות לכן אין כאן מקומות כמו מערת הקרח או נקיקים קשים להליכה, כל אחד והיכולות שלו …

ושיהיה לכם טיול מהמם.

התוכן הנ"ל נכתב ואושר לפרסום באדיבות המטיילים עצמם מתוך רצון לשתף את חוויותיהם מאוסטריה ולעזור לאחרים. סביר שנפלו טעויות ו/או שהדברים שנחוו אינם נכונים עוד, ועל הקורא לבדוק אותם לפני השימוש בהם. אין לכותב או לבעלי האתר אחריות  כלשהי לנכונות התוכן או לתוצאות השימוש בו. השימוש במידע מהווה הסכמה לתנאי השימוש של האתר.
רוצים לשתף את הגולשים בטיפים והמלצות משלכם? לחצו כאן…

טיול נעים!
Would love your thoughts, please comment.x