החופשה המשפחתית שלנו בטירול – המסלול והטיפים של איילת

תל אביב – מינכן

מקומות הלינה

פולפמס – Haus tenzer andrea

היינו משפחה עם בן 7 ובת 16 + זוג חברים.
זו הפעם השניה שלנו באוסטריה, לפני שנתיים טיילנו באזור זלצבורג.
אנחנו אוהבים להתעורר בנחת בבוקר, להכין ארוחת בוקר מושקעת ולכן יוצאים מאוחר יחסית לטייל. לא מחפשים לסמן וי על מקומות לכן לרוב לא עשינו יותר משתי אטרקציות ביום מקסימום. בין לבין עצרנו לטייל בעיירה יפה, סיימנו את יום בבריכה ו/או עשינו קצת שופינג לשמחת המתבגרת.

לינה

חילקנו את הלינה בין 2 מקומות – פולפמס ואוץ. שני המקומות היו מצויינים מבחינת קירבה לאטרקציות – אישית אהבנו יותר את פולפמס. העיירה יפה, המיקום שלה מצוין -קרובה לשליק 2000, מגלשות מידרס, קרחון שטובאי, פארק חבלים, בריכה מקומית, 20 דקות נסיעה לאינסברוק וקצת יותר עד למיטנוואלד היפיפיה – ובכלל הרבה מאד אטרציות נמצאות מרחק של עד שעה נסיעה.

בפולפמס לנו ב – Haus tenzer andrea – המארחת אנדראה מקסימה מקסימה מקסימה. יש במקום 2 דירות אירוח שמתאימות לזוג + 2/3 ילדים. הדירות מרווחות מאד, מודררניות, מאובזרות למשעי, כולל מכונת כביסה, מטבח גדול למדי, סלון ופינת אוכל. מחוץ לחדרים אזור חיצוני עם שולחנות ומקומות ישיבה ופרטיות מוחלטת. הדירה נקיות בצורה יוצאת דופן ואנדראה דואגת למלא נייר טואלט ולהחליף את המגבות אחת למס' ימים. היה כ"כ כיף שהצטערנו כשנאלצנו לעזוב. ממליצה בחום רב.

אטרקציות

שליק 2000 – סומן אצל כולנו כאחד הימים המוצלחים ביותר. עלינו עם רכבל לתחנה העליונה, השניה – משם ירדנו למטה. הליכה לא קלה (כולנו הרגשנו את השרירים כמה ימים אחרי…) אבל שווה לגמרי – הנוף מדהים ויש שלל אטרקציות בדרך.
לא לשכוח לקחת דיסקית עץ לילדים מהקופה למטה – לקראת סוף המסלול יש מסלול שהילדים מסיעים בהם את הדיסקיות – ונהנים בטירוף.
פארק חבלים – היינו ב – adventure park tirols outdoorprofi והיה מוצלח מאד – צוות נחמד מאד, הפארק כולל כמה מסלולים בכמה רמות.
מגלשות הרים – עשינו את אלה שבאימסט – היה נהדר. עליה של כ – 10-15 ד' ברכבל פתוח בנוף מקסים – ואז ירידה במסלול ארוך מאד. תענוג. ממליצה להגיע מוקדם כדי להימנע מתורים ארוכים.
מרחצאות – היינו בבריכה בקירבת פולפמס בשם Stubay freizeitcenter בעיירה Telfes – היה נחמד מאד. רגוע, לא עמוס, צוות מקסים, 2 מגלשות מים (אחת עם אבובים והשניה ללא), בריכה פנימית וחיצונית.
היינו גם באקווה דום – והיה נהדר. מומלץ לבלות כמה שעות. המקום גדול מאד ויחד עם זאת שקט ולא מורגש בו עומס. יש בריכות חיצוניות ופנימיות, סאונה, אזור לילדים, 2 מגלשות ומסעדה. קיבלנו תא משפחתי שדומה לתא מדידה בחנות – עם ספסל, מקום לתלות חפצים, מראה – נוח מאד להשאיר הכל ולהתארגן אחרי מקלחות.

אנחנו ניצלנו אותו ביום חם במיוחד – אבל כיף גם כשקר בחוץ .

לאלה שנוסעים עם ילדים קטנים ממליצה על מקום בשם Summer fun park בעיירה Fiss – עולים עם רכבל – במעלה ההר אפשרות לצאת למסלולי הליכה סביב, יש שלל אטרקציות לילדים – ארגזי חול עם המון צעצועים, טרקטורים וכד', טרמפולינות ונדנדות. בנוסף יש אטרציות בתשלום – כמו מגלשת אבובים, קפיצה מגובה ועוד. בילינו שם כמה שעות של כיף – בן השבע היה בעננים. מהמקום אפשר לרדת בחזרה ברכבל או במגלשת הרים (אטרקציה בפני עצמה).

עוד מקומות שביקרנו בהם – מפלי גראווה (מקסימים), קרחון שטובאי (נוף עוצר נשימה), טיילנו באינסברוק ובעיירות ציוריות – אהבתי מאד את מיטנוואלד (נמצאת בגרמניה), ואת אוץ, היינו באגם פיבורגר המקסים (פחות אהבתי שעמוס – החל בחניה וכלה באגם עצמו – אבל הוא יפיפה), עשינו רפטינג (יש הרבה מאד מקומות והחברה שלי נהנו מאד).

לשמחתנו סבלנו מחום רק יומיים ובשאר הימים מזג האוויר היה נפלא – צריך לקחת בחשבון שבמידה וחם – חם נורא, אין מזגנים, אין מאווררים – לא בחדרים, לא במסעדות – למי שסובל מחום (כמוני…) זה סיוט.
עם כל הכיף בלינה בעיירה ציורית, אם מישהו סובל מאד מחום ממליצה לשקול לינה במלון ממוזג באינסברוק למשל, לפחות חלק מהתקופה – היא קרובה להרבה מאד אטרקציות בטירול. זה מה שעשינו בפעם הקודמת (לנו חצי מהתקופה במלון ממוזג בקירבת זלצבורג ומאחר ונפלנו על שבוע חם מאד זה התגלה כבחירה נכונה מאד). לחילופין לחפש מקום עם בריכה. בצימר לידינו היתה בריכה קטנה והם עשו בה שימוש רב בימים החמים. מה שכן – בערבים היה נעים למדי.

חזרנו דרך מינכן. עצרנו בדרך בפארק האולימפי במינכן. שוטטנו קצת בבנין BMW (בן השבע התלהב לעלות ולהצטלם עם האופנועים….) ואז המשכנו לכפר האולימפי הצמוד. במקום הרבה מתקני שעשועים לילדים (מעין לונה פארק קטן) + דוכנים שונים של כל מיני קשקושים ואוכל. בילינו שם כמה שעות להנאת הילדים. מתאים יותר לקטנים שבחבורה, פחות למתבגרים. אנחנו היינו שם ביום ראשון, אני לא יודעת אם פעיל גם באמצע השבוע.

לסיכום – הטירול אזור מקסים. המון טבע והמון אטרקציות. אל תנסו להספיק הכל. לא תצליחו ופחות תהנו.
היה כיף. אוסטריה מקסימה.

הטיפים השווים באמת נמצאים במיילים…

למצטרפים לרשימת הדיוור של אוסטריה אני שולח (בחינם) עוד הסברים ומידע בנושאים או ואחרים, כדי לעזור לכם לתכנן את הטיול בכיף ובלי לחץ.
מדריך לתכנון ראשוני והזמנת הטיול
שיטות לאיתור טיסות זולות ורכב שכור.
אתרים להזמנת מקומות לינה טובים באוסטריה.
מידע על תקשורת ואפליקציות, השכרת רכב, ביטוח נסיעות ועוד.
וגם הנחות מיוחדות, כדי שלא תשלמו הרבה :-)

(ההצטרפות בחינם ומהווה הסכמה לתקנון השימוש של האתר. ניתן להסיר עצמך בכל עת בקלות)

התוכן בעמוד זה הועלה נכתב באדיבות רבה על-ידי גולשי האתר למטרת שיתוף החומר ועזרה למטיילים אחרים.
ייתכן וסביר כי במהלך הזמן השתנו שעות פתיחה, מחירים ופרטי מידע אחרים, ועל הקורא לבדוק אותם לפני השימוש בהם.
השימוש במידע מהווה הסכמה לתנאי השימוש של האתר.
לשליחת סיפור הטיול שלכם לחצו כאן.