חמישה ימים בוינה וזלצבורג עם הילדים | המסלול והטיפים של איריס שמואל

בית » חמישה ימים בוינה וזלצבורג עם הילדים | המסלול והטיפים של איריס שמואל

חמישה ימים בוינה וזלצבורג עם הילדים

המסלול והטיפים של איריס שמואל

מאיפה ולאן

תל אביב – וינה

מקומות הלינה

כמה תובנות מהטיול…

1. תכנון המסלול והמציאות לא תמיד מסתדרים. השתדלנו לשמור על מה שתכננו אך ויתרנו על דברים בדרך.
2. ‏לא עשינו כרטיס זלצבורג כי לא רצינו להתחייב לאטרקציות שבכרטיס ומכיוון שהיינו מעט ימים אז ראינו שלא משתלם. ולא הזמנו מראש כלום חוץ מארמון שנברון שלא היה מוגבל בשעה.
3. ‏מקומות הלינה שלנו היו מצויינים גם מבחינת שירות, ניקיון, ומיקום. חוץ מהאחרון בלילה שלפני הטיסה שלא שמנו לב שהוא מרוחק מהשדה.
4.רכב שכרנו מהארץ בחברת באדג'ט, החוזה הגיע בעברית וזה היה לרעתנו, בקשו אותו בשפה המקומית. היינו אמורים לחלוק בנהיגה אבל הם דרשו כסף ובחוזה בעברית היה רשום שזה בחינם.
5. ‏מי שישן בדירה תקחו מגבת מטבח סקוץ' ונוזל כלים. לנו לא היה. מגבות שילמנו יורו למגבת. והיה גם פיקדון. אם אתם מזמינים בבוקינג תשימו לב אם התשלום הוא בדירה ואיך ניתן לשלם – אצלנו היה אפשר רק מזומן, והאמת שלא שמנו לב שזה לא ירד באשראי אז זה גזל לנו מעט מהתקציב.
6. ‏אוכל קנינו ב billa ו lidel. בישלנו בחדר ולקחנו כריכים למשך היום.

נשאר טעם של עוד, ובטוח נחזור!


יום 1 5.7.19, יום שישי

זוג + נער בן 16 וילדה בת 9. 

חוויות היום – אז הגענו לשדה ממש ממש מוקדם ולא היו תורים בכלל מה שאומר שאחרי הדיוטי יושבים המון זמן ומחכים לטיסה של וויזאייר שיצאה ב 40 דקות איחור. הגענו לוינה סביב השעה 2 בערך.
אסף אותנו מהשדה ראובן אחד הנהגים שעובדים עם ציון, ותמורת 40 יורו לקח אותנו למלון ובדרך קיבלנו המון טיפים על וינה.

במלון נובוטל ליד פארק פארטר ברובע 2 קיבלו אותנו ממש יפה חילקו לילדים הפתעה. ועלינו לחדר לפרוק מזוודות.
בשעה 4 בערך יצאנו לעיר עם הרכבת – קו U1, קנינו 4 כרטיסים ל 48 שעות, עלה לנו 56 יורו.
תכננו את מוזיאון האשליות אבל ראינו לא נספיק אז במקום שוטטנו ברחובות העיר והתבוננו במבנים העיקריים.
באופרה, בכל הרחבה של הארמון וברחובות הומי האנשים נכנסנו לקתדרלת סטפנוס הקדוש -שווה ביקור. (דרך אגב לחובבי הקפה של נספרסו יותר זול לקנות בוינה), ואז כבר היינו רעבים ומכיוון שבפיגלמור היה תור ארוך התישבנו באיזו מסעדה, אכלנו 2 שניצל וינאי ושניצל עוף וסלט ונפרדנו מעוד 70 יורו. חיפשנו סים אך המחיר שביקשו היה מטורף אז לא קנינו.
ואז ראינו אנשים בקתדרלה למעלה (מקודם היה סגור) אז חזרנו ועלינו במעלית תמורת 20 אירו בערך 3 מבוגרים וילדה והיה שווה כל שקל.
השקיעה בדיוק החלה והנוף מהמם. ומשם עייפים לגמרי חזרנו למלון סביב השעה 9 בערב.
שאר החוויות בערב.

וינה יום 2 שבת 6.7.19

התחלנו בנסיעה לארמון שנברון, התברבנו קצת במציאת האוטובוס כי הרכבת u4 שאמורה לנסוע לשם סגורה בחלק מהמסלול
ולכן הינו צריכים לעלות חלק מהדרך על אוטובוס חלופי.
לארמון רכשנו מהארץ כרטיס המשלב את גן החיות המבוך ומוזיאון הילדים ב 88 אירו לכולנו. הגענו בסביבות תשע וחצי לארמון, טיילנו בגנים היפייפים והלכנו לגן חיות. היינו בו בערך שעתיים וחצי ולא עשינו חצי לדעתי.
אח"כ הלכנו למוזיאון הילדים שלטעמי היה מיותר (מתאים יותר לילדים קטנים). משם הלכנו לאכול קרייזרשמארן איפה שנמצא מופע השטרודל, היה טעים. עזבנו את הארמון ונסענו לנאשמרקט היה נחמד מאוד שווה לבוא רעבים ואז לאכול שם.
משם כבר היינו עייפים בסביבות ארבע ונסענו לכיוון המלון לעשות קניות בסופר לקראת הנסיעה למחרת יום א' לכיוון פלאכו.

התרעננו בחדר ויצאנו לכיוון פארק פארטר, רבע שעה הליכה מהמלון שלנו. הגענו לפארק בסביבות שש בערב ועזבנו ב-23:30.

כמה טיפים על הפארק: משלמים לפי מתקן, רוב המתקנים הם סביב ה- 5 אירו לאדם. הילדים שלי (נער בן 16 וילדה בת 9) ואנחנו עלינו בערך על 6 מתקנים (אנחנו עלינו על 2 מתקנים) ובנוסף הגלגל הענק הצאנו כ 110 אירו.
האוכל שם סבבה ולא יקר ביחס לעיר אז אכלנו שם במסעדת עלי באבא היה טעים. המלצה שלי – תגבילו את הילדים בכמות המתקנים אבל בשום אופן לא לוותר על המקום כי זו חוויה מדהימה והכי כיף בערב אחרי שהשמש יורדת הכל אורות.
זהו היום נוסעים לחבל זלצבורג.

זלצבורג יום 3 – יום ראשון 7.7

יצאנו לכיוון חבל זלצבורג מוינה מעט באיחור סביב 11 בבוקר כי הבאנו את הרכב מחברת ההשכרה.
בדרך עצרנו במלק הסתובבנו במנזר ומעט בעיירה עד שהתחיל גשם. משם נסענו לעיירה שלא הרבה מדברים עליה שנקראת גמונדן. יש בלב העיירה אגם מדהים ביופיו הצטלמנו קצת והמשכנו הלאה.
התכנון היה לטייל במפלי טראון אך התברר שפספנו את המעבר אליהם ולא חזרנו אחורה אז המשכנו להר הירוק grunberg.
הכניסה אליו מחניון ליד גמונדן. עלינו ברכבל לכיון ההר עלה לנו לזוג נער בן 16 ויחדה בת 9 45.2 אירו (לעליה וירידה).
המסלול מדהים ורואים את כל העיירה והאגם. בראש ההר יש מסלול חבלים קטן לילדים, שלי מאוד נהנו, ויש מסלול שנקרא צמרות העצים.
ניתן לרכוש כרטיס משולב. אנחנו ויתרנו וטיילנו על ההר קצת תצפית מדהימה. יש גם מסעדה שם. ויש מסלול מגלשות הרים. היום היה נראה שסגור ואפשר ראינו גם לשכור אופני הרים שם. את כל הדרך ממלק לגמונדן עשינו בין הכפרים מבחירה. ולכן היתה ארוכה מאוד. מההר נסענו למקום הלינה שלנו בפלאכו.

טיפים בנושא: תביאו מגבת מטבח ונוזל כלים, לנו לא היה למשל. על מגבות שילמנו 1 אירו למגבת (ידענו מראש). הטעות שלנו שלא שמנו לב בארץ שהיה כתוב בהזמנה שהתשלום הוא אצל בעל המקום. וכשהגענו הופתענו ונאלצנו להפרד מסכום נכבד במזומן כי לא קיבלו אשראי. ובנוסף יש פיקדון.
הגענו ממש מאוחר לחדר סביב 20:30 עייפים אכלנו והולכים לישון.

אוסטריה יום 4 – יום שני 8.7

התחלנו את הבוקר במכרות המלח בהליין. לא הזמנו כרטיסים מראש כי לא היינו בטוחים שנגיע בזמן בדיעבד זה היה טוב. הגענו למכרות בשעה 9:20 ונכנסנו לסיור של 9:30 שבכלל לא מופיע באתר ושילמנו 69.5 שזה פחות בכמה יורו ממה שהינו משלמים באתר.
הסיור היה מצויין והוסבר בגרמנית ואנגלית. הילדים (16,9) מאוד נהנו.
משם נסענו לארמון הלבורן לאחר התלבטות החלטנו לא לשלם ולא להכנס. עשינו סיבוב קצר בגנים והמשכנו לזלצבורג.
טיילנו בעיר בין הרחובות, התבוננו על בית מוצארט ובכיכר הלכנו למוזיאון הצעצועים שבסוף היה סגור ומשם נסענו למפלי גולינג. הגענו לשם סביב 16:15. עלות כניסה למשפחה 7.2 יורו.
היה קר וירד גשם אבל היה מדהים, לא לפספס, התמונות לא יכולות להעביר את מה שרואה העין. לבשנו חולצות קצרות וסווצר או שניים והיה לילדים קר.
משם חזרנו לדירה, התארגנו ונסענו לטרמה אמדה. הגענו בערך ב 19:00 לשם. עם כרטיס פלאכו משלמים שעתיים וניתן להישאר 4 שעות. היה סיום נפלא ליום הזה.

אוסטריה יום 5 – יום שלישי 9.7

הבוקר התחיל מאוחר. ב-11 התחלנו את נקיק למאר קלם, מסלול מדהים ביופיו בסופו יש מסעדה נחמדה עם שטרודל תפוחים טעים. סיימנו ב 13:30.
משם נסענו לאבטנאו. הגענו 13:50 עלינו ברכבל וירדנו במגלשות הרים אחת החוויות המדהימות שחוויתי. יצאנו מכאן סביב 15:00. נסענו לאגם גוסאו, הגענו סביב 16:00. לקחנו שייט בסירת מנוע באגם היה מדהים. הסתובבנו קצת חלקנו נכנסו למים ובשש וחצי יצאנו לכיוון פלאכו.
זהו מחר חוזרים לוינה, בדרך שופינג ואם נספיק עוד משהו אז בכיף.


התוכן הנ"ל נכתב ואושר לפרסום באדיבות המטיילים עצמם מתוך רצון לשתף את חוויותיהם מאוסטריה ולעזור לאחרים. סביר שנפלו טעויות ו/או שהדברים שנחוו אינם נכונים עוד, ועל הקורא לבדוק אותם לפני השימוש בהם. אין לכותב או לבעלי האתר אחריות  כלשהי לנכונות התוכן או לתוצאות השימוש בו. השימוש במידע מהווה הסכמה לתנאי השימוש של האתר.
רוצים לשתף את הגולשים בטיפים והמלצות משלכם? לחצו כאן…

טיול נעים!
0
Would love your thoughts, please comment.x